Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta madalseis kisub teenuste hindu allapoole

    DHL Estonia ASi müügi- ja marketingijuht Elar Killumets ütles, et juba 2004. aastast ettevõtte teenustele rakendatud kütuse lisatasu on eelmisel kuul langenud.
    "Kütuse lisatasu on langenud juba ka eelmisel kuul ja vaadates praegust kütuse maailmaturu hinna muutust, siis alaneb lisatasu ka järgmisel kuul," rääkis Killumets.
    Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas ütles, et kui kütuse hind stabiliseerub vähemalt praegusel tasemel, plaanib ettevõte kindlasti vähendada kütuse lisatasusid.
    "Lennukikütuse hinnad on küll naftahindadega korrelatsioonis, aga mitte üks ühele," märkis Aljas, "lisaks mõjutab, lähtuvalt olemasolevatest lepingutest, kütuse hinna muutus meie ostuhindu teatud viitajaga."
    "Hinnad on juba niigi langenud," lausus Schenkeri finantsjuht Peep Kütt, "mitte niivõrd kütuse hinna tõttu, kuivõrd üldise majandusolukorra pärast."
    Küti sõnul on konkurents turul praegu väga karm - valitseb mahtude puudus ja kõik konkurendid üritavad oma turuosa säilitada. "Eks üks asi sealjuures on hind," selgitas ta.
    Millal hinnatase normaliseerub, on Küti arvates raske öelda. "See sõltub, millal rahandussektori kriis möödub ning millal reaalsektor järele tuleb," ütles ta.
    Viking Line ja Sebe piletihindu alandada ei kavatse - laevafirma hinnangul on nende hinnad niigi soodsad, Sebe plaanib kütusehinna odavnemise arvel palku tõsta.
    "Julgen öelda, et oleme teistest laevafirmadest soodsamad, näiteks võrreldes Tallinkiga," märkis Viking Line'i tegevjuht Inno Borodenko, "me pole ka peitnud kütusehindu kütuselisade hulka."
    Sebe tegevjuht Hugo Osula ütles, et kütuse hinna langemine annab võimaluse palku tõsta, mitte aga bussipileteid odavamalt müüa.
    "Meie bussipiletite hinnad ei sõltu enam ammu kütuse hinnast. Sõltub sellest, kas me suudame bussijuhtidele palka maksta või ei suuda," sõnas Osula. "Sellest omakorda sõltub, kas meil on kolme aasta pärast bussijuhte või ei ole."
    Osula kinnitusel töötab suurem osa noori bussijuhte juba praegu Soomes ja nad ei kavatse sealt enne tagasi tulla, kui Eestis makstakse 1100-1200 eurot kätte.
    "Kui nafta hind langeb alla 70 dollari barreli eest, ega siis kütuse hind Eesti tanklates ei ole langenud nii palju," lisas Osula.
    Kütuse hind maailmaturul on küll langenud, kuid ta on ikkagi olulisemalt kõrgem kui eelmisel aastal. Meie ostame seda kütust, mille hind on nö posti otsas.
    Suures plaanis on tanklate hind selle aasta alguse tasemel. Meie ei näe küll põhjust teenuse hinda alandada. Seni, kuni see posti otsast alla jõuab, läheb veel hulk aega.
    Hinnad on praegu nii madalad, et seal enam kuskil alla minna pole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Lähis-Ida pinged kütavad naftaturge: Iisraeli rünnakutele järgnesid hinnatõusud
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.