Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naftahinna langus kärbib mereveo hinda

    Meretranspordifirmad teatasid veel septembris, et kütuselisa on varasemast veelgi kõrgem.
    Laevanduskonverents Far Eastern Freight Conference (FEFC) teatas, et tema konverentsi kuuluvate laevaliinide kütuselisa oli septembris 91 dollarit augustikuisest hinnast kõrgem.
    ASi DSV Transport õhu- ja meretranspordi juhataja Madis Ennuste usub, et naftahinna muutused jõuavad meretranspordi kütuselisassse ajalise nihkega, kuna kütuselisa arvutatakse eelmise kuu toornafta keskmise hinna järgi.
    "Lühikese aja jooksul on toornafta hind langenud vist umbes 50 protsenti ja ennustan, et peagi hakkab see kajastuma ka laevafirmade BAFides korrigeerituna allapoole," kinnitab Ennuste.
    Tema lootusi kinnitab ka ASi CF&S Estonia konteinervedude osakonna juhataja Indrek Tormis. Tema sõnul oligi kütuselisa kõige kõrgem viimati septembris. Oktoobris on see hakanud juba langema.
    Tallinki finantsdirektor Janek Stalmeister selgitab, et nemad arvutavad kaubaveohinnale lisanduva uue kütuselisa numbri igas kuus ümber. Aluseks võetakse eelmise kuu keskmised kütusehinnad ja valuutakurss.
    "Seetõttu ei saa ja ei tohi tänast kütuse turuhinda praeguse kütuselisaga veel võrrelda, kuna ümberarvutused tehakse oktoobri keskmise hinna põhjal," hoiatab ta.
    Ta lisab, et täpselt samasuguse ajalise viitega rakendati hinnalisa ka tõusval turul. Ja ka arvutamise metoodika on sama, mis aasta alguses, kui hinnad tõusid.
    Kui varem oli laevanduskonverentsi ühinenud laevaliinidel ühine hinnapoliitika ja kõigil ka ühesugune kütuselisa tariif, siis alates sellest nädalast on pilt palju kirjum.
    Euroopa Liit leidis juba poolteist aastat tagasi, et laevaliinide ühinemine konverentsidesse on kartelli moodustamine ja taolised hinnakokkulepped ei ole lubatud.
    Laevanduskonverentsid keelustati 17. oktoobrist.
    OÜ Transocean Eesti tegevdirektor Olavi Harjak ütleb, et laevanduskonverentside keelustamine teeb kaubaomaniku elu ainult keerulisemaks.
    Kõikidel laevaliinidel on nüüd erinevad lisatasud.
    "Kütuselisa võib erineda näiteks 50-100 dollarit konteineri kohta," räägib Harjak.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.