Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minil on külm

    Karvadeta või ka karvastele imekoertele pannakse mantlid selga, pärsia kassidel keelatakse rõdu peal tuuletõmbuses kõõlumine ja Mini omanikud arutavad omavahel, et mida Minile sel aastal küll selga panna. Pariisi Fashion Weeki inimeste riided on neile tõsiselt ükskõik. Peaasi, et auto vastu talve kaetud saaks…
    "Ma ei oska valida, nii keeruline küsimus. Appi, mida ma nüüd teen? Ma ei saa ju seda katet iga päev vahetada!" ahastab moeajakirja toimetaja Elodie. Jälle häda! No hea, et autole üldse riided selga saab. Ja juba muretsetakse, et igapäevane kattevahetus pole kahjuks võimalik!
    Didier Texier' moodustatud firma Mini-Couture pakub auto kõrgmoega katmiseks üheksat varianti. Praegu saab endale riided selga ainult Mini, kuna kogu üritus on ette võetud koostöös BMWga.
    Minide defileel näidatakse koos eelmise aasta neljaga viit uut kattedisaini: sügisesed lehed, kirjud liblikad mustal põhjal, šotiruuduline, burberry, safari või must pits roosal taustal. Auto võib lasta ka väljast polsterdada, ei ole probleemi. Indiamustriline elevantidega autokate Bollywood on nüüd samuti menüüs tänu Mini-Couture'iga sellest aastast koostööd alustava luksusdisaineri Alnoori India päritolule ja Prantsusmaa suurima disainimessi Maison & Objet tänavu pakutud India-teemale.
    Algul arvan autokatet vaadates, et tegu on mingi trükiga, aga ei. Vaatan, kuidas auto pealispind ette valmistatakse ja sellele musta pitsi peale sikutama hakatakse. Tõsi mis tõsi! Mini mähitakse hoolikalt üleni pitsi, mingisse kiletaolisse elastsesse kangasse ja kogu kupatus kaetakse korralikult lakiga.
    Lähedalt saab tõesti aru, et auto on pitsis. Ka kõik detailid ümber peeglite on musta tülliga kaetud, viimistlus on suurepärane ja väga efektne.
    Polsterdamine käib nagu polsterdamine ikka. Ainult et mitte auto seest, vaid just väljastpoolt. Auto saab endale polstri peale nagu diivan, kaks meistrit tegutsevad ümber katte ja seavad volte, mis keskelt nahast nööbikesega kinnitatakse. Kõige pealmiseks kihiks taas lakki ja kate saab kolmeaastase garantii.
    Kas autole on vaja selle katte säilitamiseks ka erihooldust?
    Ei, sugugi mitte. Igal juhul mitte rohkem, kui ühte autot tavaliselt hooldatakse. Autopesulas peaks ju ikka käima. See on korralik töö ega tule tehasest. Tegu on siiski auto haute-couture'iga ja katet panevad meistrid autole peale käsitsi. Mini-Couture'i juhtkonnas on kolm inimest ja töökojas töötab ainult viis meistrit. Need viis meistrit on Prantsusmaal kõik ja Pariisis seda teha ei saagi. Peab minema Nantes'i.
    Kus auto riidesse saab?
    Eestile kõige lähemal saab Minisid riietada Poolas, Saksamaal ja Taanis. Töökojad ja -grupid on alati väikesed - kõik meistrid koolitatakse Mini-Couture'is välja spetsiaalselt. Mini riietamiseks peab Mini-Couture'iga näiteks nende veebi kaudu ühendust võtma ja päeva kinni panema. Auto katmiseks läheb ikkagi terve päev. Mini riietamine võtab aega seitse tundi ja selleks kulub natuke üle 2000 euro.
    Kuidas disainer Alnoorist sai autode jaoks õmbleja?
    Ma disainin juba pikemat aega erinevatele luksusbrändidele. Olen teinud Diorile aksessuaare, Davidoffile ja Hermesele lõhnaõlipudeleid, disaininud juveele, portselani, vaipu. Mul on endiselt Pariisis väike galerii Saint Pauli kiriku lähedal, kus ma eksponeerin oma valgusteid ja muid isiklikke ideid. Mini-Couture võttis minuga ühendust, et luua autokatete jaoks midagi veidi rafineeritumat, kui seda on lihtsalt liblikad ja lilled. Jaanuariks 2009 tuleme välja veel viie mudeliga, mis on hoopis meestele mõeldud, sest tõsi ta on, et kõik, mida Mini-Couture praegu pakub, on sügavalt naiselik. Minide katete disainimine on lihtsalt osa minu tööst. Loomulikult jätkan tööd kõigi teiste luksustoodete tarvis.
    Autor: Ene Jakobi
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.