Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Motorsil on 4,5 miljonit võlga

    "Jah, meil on tõesti maksuvõlg, kuid me tegeleme sellega," ütles Viking Motorsi juhatuse esimees Üllar Taniberg. Tema sõnul toimuvad läbirääkimised maksu- ja tolliametiga, et maksuvõlga ajatada ehk teisisõnu see jupikaupa ära maksta.
    Võlg ulatub Krediidiinfo andemetel 4 544 198 kroonini. Sellest suurema osa - 4 miljonit krooni - moodustab käibemaksuvõlg, 189 000 krooni tulumaks ja 35 000 krooni sotsiaalmaks.
    "Ei saa öelda, et see oleks just väike summa, kuid loodame selle ära maksta," ütles Taniberg. Küsimusele, kas see on ettevõtte ajaloos raskeim periood, vastas Taniberg: "Seda, mis me ümber toimub, näeme kõik. On olnud erinevaid aegu, kuid selge on, et raskemad ajad on ees."
    Ta ütles, et autode müük on sügisel vähenenud, sestap panustatakse eeskätt kasutatud autode müügile ja hooldusele.
    Catwees Tallinna keskuse turundusspetsialist Markus Kamps ütles, et üldine majandusolukord annab tunda igas sektoris, erand ei ole siin ka autoturg.
    "Praegusel ajal ei ole kõige õigem võrrelda 2008. ja 2007. aasta müüginumbreid, kuna aasta 2007 oli automüügi rekordaasta. Kuna mul puudub info, mis põhjustel ja millise perioodi jooksul on maksuvõlg tekkinud, siis ei oska seda pikemalt kommenteerida. Samas oleks raske uskuda, et nii pikaajaliselt turul olnud ettevõttel nagu Viking Motors on pikemaajalised raskused,"ütles ta.
    Premium Motorsi juhatuse esimees Jürgen Vester nentis, et summa on siiski märkimisväärne.
    Mis puudutab autoturgu üldiselt, leiab Vester, et praegu on põnev aeg.
    "On suurte võimaluste aeg, kuid samas ka põhjakõrbemise võimalus. Meie ettevõtet, kes me müüme väga kalleid autosid ja samas odavaid Hiina autosid, majanduskriis eriti ei puuduta. Näiteks Venemaa ja Hiina ostavad praegu väga palju autosid sisse," rääkis Vester.
    Mustakivi Auto juhataja Tanel Teimanni sõnul ei oska ta Viking Motorsi maksuvõla tekkimist kommenteerida, kuid usub, et tegemist on ajutise probleemiga.
    "Muutused autoturul on olemas ja need on sarnaselt kogu majanduskliima muutustega olnud kiired. Automüük on vähenenud," ütles ta.
    "Ma ei usu, et selline maksuvõlg, mis on Viking Motorsil tekkinud, võiks olla ohu märk. Arvan, et autofirmadel on tekkinud laovarud, mille realiseerimisaeg on ajaliselt pikenenud," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.