Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nestle - Eesti poes ja Šveitsi börsil
Nestle teatas neljapäeval, et kuna tarbijad on võtnud hinnatõusud omaks, siis tuleb sel aastal varem prognoositust suurem käive. Aastaseks käibekasvuks, kus ei ole arvestatud ostude ja valuutakursside liikumisega, prognoositi umbes 8 protsenti varasema 7,4protsendise prognoosi asemel.
Toidukaupmees on justkui kiirmoefirma. Ettevõttel on kombeks oma umbes 130 000 tootest vähemalt viiendiku osas aastas muudatusi teha, mispeale saab tõsta hindu ja see kasvatab käivet.
Vaatamata odavamatele supermarketite brändidekaupadele, tõstis Nestle Euroopas toodete hindu tänavu 3 kuni 10 protsenti. Ja tarbijad ei jooksnud ära.
Hindu tõsteti, kuna toorainete hinnad on tõusnud. Kuid praegusel ajal on toorainete - suhkru, kakao ja kohvi hinnad tipust alla tulnud. Kolme kuu eest ütles ettevõtte finantsdirektor Jim Singht, et tänavu kasvatab toorainete hinnatõus kulusid 2,2 miljardi frangi võrra.
Analüütikud on ettevõttest tõeliselt vaimustunud.
"Ootuste tõstmine praeguses keskkonnas on täiesti üllatav," ütles Clariden Leu fondijuht Beatrice Kunz Bloombergile.
"Vau! Oodatust parem loomulik kasv, tõestatud käibeprognoos ja pikaajaliste eesmärkide taaskinnitamine," hõiskas Reutersile Kepler Capitali analüütik Jon Cox. "Me suudame välja mõelda vaid üksikuid sama häid aktsiad globaalse surutise tingimustes nagu Nestle."
Citibanki analüütik Jeff Stend ütles, et see kinnitas meie vaadet - Nestle on parim, arvestades eelseisvaid torme. Aktsia jääb meie tippsoovituste hulka ja on ainuke suure turuväärtusega toiduainetööstusettevõtte aktsia, mida soovitame osta.
Nestle on aeglase ja stabiilse kasvuga ettevõte. Nestle pikaajaline eesmärk on kasvada orgaanilise kasvu ja müügihindade tõusu abil 5-6 protsenti aastas, kasvatades kasumimarginaali püsivate valuutakursside korral.
Üheksa kuu arvestuses näitas ettevõte 8,9protsendist orgaanilist käibekasvu ja 8protsendilist negatiivset valuutakursside mõju. Ettevõtte käive kasvas 3,4 protsenti, 81,4 miljardile frangile.
Järgmisel korral poest Nescafe kohvi, KitKati šokolaadi või Maggi puljongikuubikuid ostes võiks mõelda - kas teile jääb vaid tarbimisrõõm või investorina te ka teenite sellelt.