Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kauba kindlustamise kohustus sõltub riskist

    Kui kauba omanik arvab, et mõistlik oleks veosekindlustus osta, tuleks mõelda, kes maksab kulud.
    Kellelgi on kaup, mida pakkuda, aga ta ei tea täpselt, kuhu seda võimalikult kasulikult müüa. Keegi oleks valmis kaupu ostma, aga on teadmata, kust saada võimalikult soodsaid tingimusi.
    Leidub palju ettevõtjaid, kes need kaks soovi ühendavad ja omanikku vahetavast rahast osa endale võtavad. Mõned kaubad võivad pika teekonna jooksul mitu korda omanikku vahetada.
    Tarnetingimus määratleb, kellel on millised kohustused kauba tarnimisel ja millal läheb kauba kahjustumise ja kadumise risk üle ostjalt müüjale. Mida rohkem on kohustusi ja mida kauem kannab kauba müüja riski, seda kallim on kaup ostjale.
    Sama on kindlustusega: kohustuse võib panna nii ostjale kui ka müüjale. Tavaliselt on kindlustamise kohustus vastavuses kauba kahjustumise või hävimise riskiga. Kui müüjal on risk kaupa kahjustada, siis on ka müüja mure see kaup kindlustada.
    Osa tarneklausleid märgivad eraldi ära müüja kohustuse kaup kindlustada, kuigi enamiku teekonnast kannab kauba kahjustumise riski hoopis ostja.
    Tihti arvatakse, et tarnetingimustes sätestatu on kohustuslik. Nii see ei ole. Kauba müüja ja ostja võivad alati täiendavalt kokku leppida erinevates tingimustes. Tarnetingimustes kirjutatu kehtib vaid siis, kui täiendavaid või parandavaid kokkuleppeid ei ole.
    Eriti tähelepanelikud peavad olema vahendajad. Mitme ostu-müügitehingu puhul on mitu riskide üleminekut. Mõistlik oleks veenduda, et kindlustus kehtib kogu marsruudi vältel, mitte ainult ühe poole riski katvale osale.
    Küsimus on ka rahas. Kui osta kindlustuse punktist A punkti B ja seejärel punktist B punkti C, siis on see kallim kui osta kindlustus punktist A punkti C.
    Lisaks on mitmekordse kindlustamise puhul kahju tekkimisel palju segadust. Kui hiljem on vaja kahju hüvitada, võib sel juhul samuti omajagu küsimusi tekkida.
    Mitmed seltsid on kliendi riski nõus kindlustama ainult ulatuses, mille jooksul klient tarnetingimuse järgi riski kannab.
    Igal juhul peab kaubaomanik endale selgeks tegema, kes ja millises jaos vastutab ja kuidas on kasulikum veose teekonda kindlustada nii, et kaitse oleks piisav.
    Autor: Ilmar Vissak
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.