Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ebapiisav pakend põhjustas liiklusõnnetuse

    ASi Assotrans autojuht võttis 29. oktoobril 1993 Türil ASilt Sampo peale koorma jämedaid torusid, läbimõõduga 680, 420 ja 350 mm.
    Sampo laadis torud autole viies pakis, igas pakis kolm toru üksteise sees, kolm torude pakki alla ja kaks pakki peale. Pealmised pakid ulatusid kõrgemale auto portest, mistõttu nende kinnitamiseks tõmmati toru seest metallist lint läbi ja seoti väljast. Torud olid koormas piki sõidusuunda. Lisaks olid koorma kinnitused ka risti torusid. Välisel vaatlusel hindas juht nii torupakendite kui ka koorma kinnituse tervikuna vastupidavaks ja alustas sõittu Lätti.
    Tallinna-Riia maantee 73. kilomeetril kukkusid vasakust ülemisest torudepakist auto taha teele kaks sisemist toru, millele sõitis otsa sõiduauto VAZ-2103. Sõiduauto sai tehnilisi vigastusi.
    Liiklusõnnetuses tunnistas Limbaži rajooni liikluspolitsei süüdi Assotransi autojuhi. Halduskorras mõistis Läti Vabariigi Limbaži rajooni kohus temalt kui suurema ohu allika valdajalt välja tekitatud kahju. Otsus on täidetud ning kannatanule 32 259 krooni tasutud.
    Assotrans esitas hagiavalduse ringkonnakohtusse, kus palus Sampolt välja mõista 32 259 krooni tekitatud kahju katteks. Hageja leidis, et kahju eest on vastutav saatja ehk Sampo, vastavalt kaupade rahvusvahelise autoveolepingu konventsioonile (CMR). Tegu oli pakendi varjatud puudusega: defektiga, mis polnud silmanähtav.
    Ringkonnakohus leidis, et vaidluse lahendamisel tuleb kohaldada konventsiooni sätteid. Kohaldamisele ei kuulu CMRi artikkel 10, mille kohaselt saatja vastutab vedaja kahjude eest, mis on põhjustatud kaubapakendi defektidest, välja arvatud juhud, kui defekt oli väline, kuna pakendiseaduse kohaselt on pakend ümbris kaupade mahutamiseks, kaitsmiseks jne. Antud juhul ei olnud torud pakitud ümbrisesse.
    On tõendatud, et torud laadis autole saatja, autojuhi nõudeid arvestades. Kui saatedokument ei sisalda vedaja erimärkusi, eeldatakse vastupidise tõendamiseni, et vedajalt vastuvõtmise hetkel olid kaup ja selle pakend väliselt nõutavas seisundis. Hageja ei ole tõendanud Sampo süüd kauba saatjana.
    Kassatsioonikaebuses palus Assotrans ringkonnakohtu otsuse tühistada. Kassaator leidis, et ringkonnakohus ei ole andnud hinnangut maakohtu seisukohale pooltevahelise veolepingulise suhte puudumise kohta. Veolepingu olemasolu tõendab saatekiri ja sellele kantud tähed "CMR".
    Ringkonnakohus jättis ebaõigesti kohaldamata CMRi artikli 17 p 2, mille kohaselt vedaja vabaneb vastutusest, kui kauba kaotsiminek on tingitud asjaoludest, millest vedaja ei võinud hoiduda ja mille tagajärgi ta ei suutnud vältida. Hageja tõendas Sampo süü - torude kukkumine koormast sai võimalikuks üksnes plekist lindi purunemise tõttu.
    Kolleegium leidis, et ringkonnakohtu otsus tuleb tühistada materiaalõiguse normi ebaõige kohaldamise ja protsessiõiguse normide rikkumise tõttu.
    Õige on ringkonnakohtu seisukoht, et asja lahendamisel tuleb juhinduda konventsioonist. CMRi artikli 1 järgi kohaldatakse selle sätteid igasuguse kauba autoveo lepingu suhtes, mida tehakse tasu eest sõidukiga, kui lepingus näidatud kauba vastuvõtmise koht ja üleandmiseks ettenähtud koht asuvad eri riikides, millest vähemalt üks on konventsiooni osapool.
    Pakendiseaduse väära tõlgendamise tõttu asus ringkonnakohus ekslikule seisukohale, et CMR artikkel 10 ei ole asja lahendamisel kohaldatav. Riigikohus oli seisukohal, et pakendiseaduse kohaselt oli pakendamisena vaadeldav peenemate torude mahutamine jämedama toru sisse ja nende sidumine metallist lindiga.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.