Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui oluline on teie ettevõttele osasaamine Eestisse tehtavatest transpordi-infrastruktuuri investeeringutest?

    Meie ettevõtte käive on viimastel aastatel jäänud 700-800 miljoni krooni vahele. Sellest moodustab transpordi infrastruktuuride ehitus hinnanguliselt 80%.
    Lisaks tegeleme ka näiteks maanteede hooldega, asfaltbetooni tootmise ja müügiga, spordirajatiste ehitusega jm, mille osakaalu käibest võiks hinnata suurusjärku 20%.
    Ehitussektorile on ülioluline, et jätkataks kütuseaktsiisist laekuva raha suunamist teedeehitusse ja ühtlasi suudetaks kasutusele võtta kõik planeeritud Euroopa Liidu struktuurifondide toetused Eesti infrastruktuuri ehituseks.
    Kohane on märkida, et teeseaduse järgi peaks suunama 75% kütuseaktsiisist laekuva raha teede ehitusele, remondile, hooldele ja teistele teedega seotud tegevustele - kokkuvõtvalt teehoiuks. Praktikas on see summa oluliselt väiksem kui 75% mootorkütuse aktsiisist.
    Euroopa Liidu struktuurifondidest tee-infrastruktuuriobjektide ehituseks saadavate summade võrra vähendatakse niigi iga-aastas kütuseaktsiisist teedesse suunatavaid rahasid. Seetõttu tähendaks katse mootori-
    kütuse aktsiisist veelgi enam muudeks, teedega mitteseotud kulutusteks vahendeid välja pigistada sisuliselt mootorkütuse aktsiisi ja teehoiu vahelise seose kaotamist.
    Perspektiivis tooks selline tekkida võiv olukord kaasa riigi maanteede infrastruktuuri kokkuvarisemise.
    Peame kahjuks tõdema, et miljardikroonisele aastakäibele vaatamata on meie firma seotus transpordiinfrastruktuuri projektidega peaaegu olematu.
    Meie osalus transpordi infrastruktuuri ehitustel sõltub hankija ehk riigi hankepoliitikast. Lähedases valdkonnas ehk vee- ja kanalisatsiooniprojektide teostamisel on hankija viimasel ajal teinud otsustava kannapöörde turu avamise suunas. Leevendatud on hangetes osalemise tingimusi ja järsult vähendanud üksikhangete mahtusid.
    Sellega on antud suuremale hulgale ehitusfirmadele hangetes osalemise võimalus. Nende tööde maht on meie käibes aastaga kasvanud umbes kolm korda.
    Infrastruktuuri tööde hangetel osaleb aga piiratud arv firmasid, kuna tegu on suurte üksikhangetega, mida hankija pole pidanud vajalikuks tükeldada. Täpsete nõuete tõttu on hangetele kvalifitseerumine enamasti võimatu. Seetõttu ei oska me hinnata, kas ja millises mahus on võimalik konkureerida ja hankeid võita. Vastav kompetents ja kvalifitseeritud personal ning valmidus on meil kindlasti olemas.
    Peame ülioluliseks, et riik leiaks järgnevatel aastatel võimaluse 100% tagada Euroopa Liidu struktuurifondide raha kasutamise, jaotatuna võimalikult ühtlaselt kogu perioodile, mitte kuhjates töid makseperioodi viimastele aastatele. Kas selle juures on riigipoolse rahastamise allikaks kütuseaktsiis või mingid muud vahendid, pole oluline.
    Läbi aegade on Merko Ehituse kontserni Eestis osutatud ehitusteenustest moodustanud transpordiinfrastruktuuriga seotud tööde osakaal ligi kolmandiku.
    Teedeehitus moodustas 10-12% ja muud infrastruktuuri rajatised 20-23% kogukäibest. Lähiaastatel näeme nende valdkondade osakaalu kasvu meie tellimuste portfellis.
    Kuna järgnevatel aastatel on ette näha ärikinnisvara ja elamuehituse mahtude vähenemist, on nii ehitusfirmade kui ka kogu Eesti majanduse jaoks väga suure tähtsusega kasutada ära kõik Euroopa Liidu struktuurfondide rahad.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.