Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lohakusest tekkinud kahju pole kindlustusjuhtum

    Vale või ebapiisava pakendi korral kaubale kindlustus ei kehti, mistõttu enne kindlustamist võiks pakendilahenduse üle vaadata.
    Kuigi pakendist tekkinud kahju pole kindlustusjuhtum, pole see praktikas siiski nii ühene. Ebapiisav pakend on kindlustushüvitisest keeldumise põhjuseks ainult siis, kui see oli ilmselge ja ainuke põhjus. Aga enamasti tekib kahju mitme teguri koosmõjust ja need pole alati ka ilmselged.
    Kui me räägime kauba pakkimisest veosekindlustuse kontekstis, siis esimene asi, millele juhin tähelepanu: kas kaup on uus ja tootjapakendis või kasutatud?
    Ebapiisava pakendiga uue kaubaga seoses meenub mõne aasta tagune maasikakahju. Maasikad olid autos pappkarpides, kümme kihti üksteise peal. Autole laadides oli karp ilmselt tugev ja kõik tundus korras. Aga sõidu ajal imas papp niiskust, muutus pehmeks ja karbid vajusid kokku. Lömastamata jäi ainult kaks pealmist kihti maasikaid.
    Kasutatud asjade kindlustamisel juhtub küll, et pakendiks kasutatakse seda, mis on käeulatuses või ei pakendata üldse. See on ka üks põhjus, miks kindlustusmakse kasutatud asja puhul on kõrgem. Kasutatud asja pakendamisel võib pöörduda kolimisfirmade poole.
    Sagedamini kui kauba vale või ebapiisav pakend, on kahju põhjus koorma vale või ebapiisav kinnitamine. Kauba pakend peab olema sobiv ja piisav kauba kaitsmiseks tavapäraste välismõjude eest (nt temperatuur, niiskus, vibratsioon jne), arvestades kauba omadusi (iseloomulikke nõrkusi), marsruuti, transpordiliiki, aastaaega ja muud.
    Kui ostja saab müüjaga mingi kauba ostus kokkuleppele, siis sellega on ilmselt määratud kaup, marsruudi lähte- ja sihtkoht, aastaaeg.
    Nendest andmetest lähtudes tuleb valida ülejäänu, nt transpordivahend. Sealhulgas peab pöörama tähelepanu, kas tootja tavapakend on antud transportimise jaoks sobiv ja piisav.
    Autor: Vadim Paltmann
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: Eestis on kiiruse mõõtmisesse kinni jäädud
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Arvustus. Dacia Jogger oleks nagu odavamate hindadega ajast välja vupsanud
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
Metsik inflatsioon lööb valusalt rahatasku pihta, uued autod läinud liiga kalliks ning linnamaasturid ei kõlba? Astuge siiapoole …
McDonald's avab Ukrainas taas oma restoranid
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.
USA kiirtoidugigant McDonald's, kes pool aastat tagasi oma restoranid Ukrainas Venemaa põhjustatud sõja tõttu sulges, pöördub tagasi ja avab need pealinnas Kiievis ja riigi lääneosas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.