Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavmüügiketi võidukäik läheb edasi

    Nii kõlab ettevõtte tunnuslause, mis turunduslikult paistab väga hästi töötavat.
    Maailmas on vähe ettevõtteid, mille aktsia hind on aasta algusega võrreldes tõusnud. Need firmad teenivad enim siis, kui majandusel läheb kehvasti ja inimesed kaotavad töö. Selle kategooria lipulaevaks võiks pidada maailma suurimat jaemüüjat - Wal-Mart Stores Inci. Jaemüüja aktsiahind on natuke üle kümne kuuga kerkinud üle 14 protsendi ning terve aastaga lausa ligi 30 protsenti. Seda samal ajal, kui teine üsna tuntud poekett Target Corp on aasta algusest langenud pea 27 protsenti.
    USA töötuse tase kasvab kindlameelselt. Möödunud reedel avaldati oktoobrikuine töötuse määr, 6,5 protsenti, mis on 40 protsendipunkti kõrgem septembrikuisest ning 1,7 protsenti kõrgem aastataguse oktoobrikuu töötuse tasemest. Möödunud kuul jäi USA tööhõiveameti andmetel riigis töötuks tervelt 603 000 inimest.
    See on vesi Wal-Marti veskile, sest esmatarbekaupu on elamiseks vaja kõigil. Ka need, kes varem tegid sisseoste kallimates poodides, on nüüd olude sunnil oma harjumusi muutma hakanud. Seda igati Wal-Marti kasuks.
    Wal-Mart pole aga päris kõike jätnud töötuse kasvu ja majanduse nõrgenemise hooleks, vaid on ka ise selleks palju ette võtnud, et kõigist odavkaupade poodidest just temal kõige paremini läheks.
    Strateegilised muutused hõlmavad poodide väljanägemise muutmist ja kaupade jagamist eri konkurentsivõimega klassidesse, mille alusel kaubavalikut kohendada. Lisaks on ettevõte viimased kolm aastat kõvasti pingutanud, et korrastada riiulite vahekäike, lühendada kassajärjekordi ning hoida poode puhtamate ja ilusamatena.
    Kõige selle kooslus tõi Wal-Martile oktoobris, mil jaemüüjad tervikuna teatasid halvimatest müüginumbritest 37 aasta jooksul, hoopis positiivse tulemuse. Ainsana suutis ettevõte oma müüginumbreid kasvatada ning seda tervelt 2,4 protsendi võrra. "Päris kindlasti on käes Wal-Marti aeg särada," kommenteeris tulemusi Snow Capital Managementi fondijuht Joshua Schachter.
    Müüginumbrite kasvu oodatakse ka järgmistesse kuudesse - teatavasti on lähenemas jõulud. Wal-Marti marketingijuht Stephen Quinni sõnas, et kuna ükski ema ei jäta jõule vahele, pühendub ettevõte pühadeaegsete kulutuste kokkuhoiule perede jaoks. "See ongi ju see, mida meie tegema oleme loodud," põhjendas Quinn. Ka Deutche Bank on jõule ameeriklaste jaoks nimetanud Wal-Marti jõuludeks.
    Üks esimesi näiteid "Wal-Marti jõuludest" on nukkude ja mänguautode odavmüük, kus emad saavad lapsi rõõmustada vaid 10dollariliste Barbie-nukkude ning Hot Wheel automudelite ja mängudega ning odavate jõuludekoratsioonidega.
    Wal-Mart ei kavatse siiski jääda vaid kõlavaid kiidusõnu kuulama ning põskede õhetades jõuluvana ootama, vaid püüab oma edumaad konkurentide ees veelgi kasvatada.
    Olles tunnistajaks tarbijate ostujõu vähenemisele, on ettevõttel plaanis välja anda oma krediitkaart - ühest küljest suurepärane võimalus, teiselt poolt tõsine risk. Praegu pakutav krediitkaart koostöös General Electricuga on kallim, kui plaanitav väga pika maksetähtajaga ning aastaste makseteta kaart.
    Oma äri laiendamise mõttes on plaan väga hea, kuid ei tohiks unustada tavapärast kliendibaasi, kel praegu on arvete tasumisega niigi kehvad lood.
    Arvestades inimhulka, kes kuulub Wal-Marti lojaalsete klientide hulka, oleks uus krediitkaart ajakirja BusinessWeek hinnangul USA laenumaastikul kaunis arvestatava kaaluga. "Kui Wal-Mart suudab välja valida, kellele täpselt krediiti anda ning mitte end laenajana üle hinnata, võib see plaan olla kullaauk," sõnas finantsnõustaja Philip Phillou.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.