Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    GMi luigelaul

    Nagu kõikides teisteski sektorites, on ka autode müüginumbrid vähenenud. Kuid mitte lihtsalt vähenenud, vaid oktoobri numbreid vaadates lausa kolinaga kukkunud - kõige valusamalt kukutakse kõige kõrgemalt, seda näitab selgelt GM 45protsendilise müügi vähenemisega, Fordil läks kolmest gigandist kõige paremini ning ta kaotas 30 protsenti. Chrysleri müügilanguseks jäi 36 protsenti.
    Kogu automüük kukkus möödunud kuul 32 protsenti, mis teeb Autodata andmetel oktoobri kõige nutusemaks automüügikuuks alates 1983. aasta veebruarist.
    "Oma 27 aasta jooksul selles äris ei ole ma sellist kuud varem näinud," sõnas tulemusi kommenteerides GM müügi- ja turundusdirektor Mark LaNeve.
    GM kahjum kolmandas kvartalis ulatus 2,5 miljardi dollarini ning ettevõte põletab raha oma reservidest heleda leegiga - kolmandaks kvartaliks oli järele jäänud raha hulk vaid 16 miljardit dollarit. Kolme kuuga oli kadunud 3,5 miljardit dollarit ja aasta algusest 5,6 miljardit, vaatamata suuremahulistele kulude kärpimisele ning laiahaardelisele koondamisele.
    Kõikide arvestuste kohaselt on autogigandil äri püstihoidmiseks vaja minimaalselt 10 kuni 12 miljardit dollarit likviidses rahas. Lihtne arvutus näitab, et tunnel, kus GM täishooga kihutab, ei pruugi lõppeda päikesevalgusega.
    Seda kinnitab ka Deutsche Banki analüütik Rod Lanche oma kirjas investoritele.
    "Valitsuse abita on GMi kokkukukkumine meie hinnangul vältimatu ning see paiskaks laiali süstemaatilise riski, millest oleks raske üle saada nii autotootjatel, tarnijatel kui ka USA majandusel," hindas ta lisades, et GM aktsia on väärtusetu, mistõttu kinnitas hinnasihiks 0 dollarit.
    Õnneks kaupleb aktsia praegu mõnevõrra kõrgemal tasemel ning lõpetas esmaspäeva õhtul kauplemise tasemel 2,92 dollarit, kuid seegi on madalaim tase viimase 60 aasta jooksul.
    Valitsuse abi, millest Deutsche Bank rääkis, seisab praegu savijalgadel.
    Autotootjate suurkolmik GM-Ford-Chrysler on pöördunud valitsuse poole palvega saada osa finantsettevõtetele määratud 700 miljardi dollari suurusest abipaketist, millest praegune George Bushi administratsioon keeldus.
    Autotööstusele määrati küll 25 miljardi suurune sooduslaen, et nad saaksid jätkata keskkonnasäästlikuma tehnoloogia arendamist.
    Kuid see abi on sihtotstarbeline, mis tähendab, et tegelikult see ettevõtete olukorda märkimisväärselt ei paranda. Mida nad vajavad, on uus abipakett.
    Suur kolmik on pöördunud valitsuse poole palvega saada toetust 50 miljardi dollari ulatuses, et aidata neil rasked majandustingimused üle elada. Seda selle mõiste "üle elama" kõige otsesemas ja tõsisemas tähenduses.
    Äsja valitud ja jaanuaris ametisse astuv president Barack Obama on president Bushist selgelt teisel seisukohal.
    Obama lubas suuri muutuseid ning seda autotööstus nüüd pikisilmi ootabki.
    Nimelt on nad tema poole pöördunud palvega suruda abipakett läbi juba enne oma ametiaja algust, peatsel kohtumisel Kongressis.
    Põhjuseks tõi näpuga vaikselt pankrotti puudutav GM, et nende eluiga ei pruugi kolme kuud välja venitada ning abi oleks vaja kohe.
    Deutsche Banki hinnangul on GM-l üksi vaja 10 miljardit dollarit, et end 2010. aastasse välja vedada ning 25 miljardit dollarit, et hävitustööst taastuda, mistõttu ka see valitsuse toetus ei pruugi olla pääsemiseks piisav.
    Obama ja demokraadid on autotootjate õnneks juba oma arvamusi välja öelnud ning kinnitavad, et autotööstus on nende jaoks prioriteetne ning tehakse kõik võimalik, et see päästa.
    Päästmine oleks mõne aasta perspektiivis kahtlemata valitsuse jaoks ka kõige odavam variant, kui usaldada artikli kõrval välja toodud Center for Automotive Researchi koostatud analüüsi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.