Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tehnoloogiavaldkonnas tööpuudust ei tule
Ehkki majandussurutis on kohati tööjõupuudust vähendanud, pole tehnoloogiavaldkonnas tööpuudust ette näha.
Millised suunad mõjutavad tehnoloogiavaldkonna tööjõuturgu?
Uute projektide käivitamisel on tippspetsialistide kaasamine keeruline. Riskivalmidus on langenud. Majalaen vajab maksmist, autoliising samuti - kas riskida töökoha vahetamisega? Ümberkorraldusi planeerivad ettevõtjad peavad arvestama, et töövõtjale on usaldusväärsus ja stabiilsus olulisemad kui buumi ajal. Suuremad, stabiilsemad, hea mainega ettevõtted suudavad endale meelitada spetsialiste kergema vaevaga, ülejäänud peavad sama tulemuseni jõudmiseks rohkem pingutama.
Candidate Marketing on värbamiskonsultantidele oluliseks sissetulekuallikaks. Spetsialistile sobiva organisatsiooni või projekti leidmist võib nimetada ka talentide siirdeks. Tipptegijad usaldavad konsultante, kuna nende kogemus ja kontaktide hulk võimaldavad leida väärilise tööpakkumise. Aktiivsust on märgata eriti rahvusvaheliste kandidaatide osas. Vahendustasu jääb tööandja kanda.
Spetsiifilised ettevõtted värbavad üha enam teistest valdkondadest. Iga ettevõtja peab oma tegevusala spetsiifiliseks. Värbamisel vaadatakse ringi oma valdkonna inimeste seas: keda konkurendilt ära tõmmata, üle maksta ja endale saada. Selline lähenemine on lühinägelik.
Viimastele värbamisprojektidele tuginedes võib öelda, et uue trendina lähtuvad avatud meelega ettevõtjad inimeste värbamisel üha enam isiksusest ja soovitustest. Vähem tähtis on, et värvatav isik on teinud sarnast tööd samas valdkonnas. Pilk suunatud paralleelsetesse valdkondadesse, mitte otseste konkurentide poole. Nii talitades tuuakse ettevõttesse juurde laiemat suhtlusvõrgustikku ja teistsugust kogemust. Oluline on, et töötajad oleksid isiksusena sobilikud ja uuenduslikud. Spetsiifiline vormimine toimub tööandja juures.
Tehnoloogiavaldkonna tippspetsialistidele on kõige enam ette heidetud oskamatust suhelda. Väärt spetsialistidelt oodatakse tehnilist oskust, teadmist, kogemust ning oskust suhelda - tehnoloogiat ja tavainimest ühendada. Arusaam ärimaailmas toimuvatest protsessidest, hoiakud ja töösse suhtumine on nüüd sama olulised kui spetsiifilised erialased teadmised ja oskused.
Autor: Oliver Raal