Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    1. koht: Mööblitootjate TOPi võitis kõva turundaja

    Konkurendid näevad Belluse eduka müügi peamise põhjusena tõhusat tööd toodangu sihtriikides sealsete klientidega. Hinnang on loogiline, sest Belluse omanikud vennad Rolf ja Rikard Relander on mehed, kelle "kodumaa on Soome ja kes räägivad rootsi keeles", nagu Rolf ise asja selgitab. Seega on üsnagi usutav, et Põhjamaade mööblituru suundasid tuntakse kui oma viit sõrme, lisaks lubab pikaajaline kogemus nendel turgudel ka sealse rahva ostueelistuste muutumist ette aimata.
    "Töötame tõepoolest oma klientidega väga tõhusalt, oleme selles vallas juba tükk aega tegutsenud ja kogemused kuluvad praegu marjaks ära," räägib Rolf Relander, kuid tunnistab, et üldine mööblimüük on Skandinaavia maades tänavu kahanenud paarikümne ja enamagi protsendi võrra. "Langus ei tähenda veel, et poleks võimalik turgu võita ja edukalt müüa. Me pole müügis tagasi andnud sellepärast, et oleme turupositsioonide hoidmiseks senisest agressiivsemat müüki teinud," lisab ta.
    Relanderi hinnangul on praeguses olukorras kaotajad need mööblitootjad, kes loodavad massiga turgu üle lüüa. Tuleb olla äärmiselt paindlik ja kiire, sest Hiina odava masstoodanguga pole siinmail mõtet võidelda. Paindlikkus tähendab moevooludega kaasaskäimist, sest mööblit ei osteta enam kahekümneks, vaid viieks aastaks. Selline trend on Rolf Relanderi sõnul väga selgesti tajutav Rootsis, Norras ja Taanis. Näiteks kui Rootsis oli veel paar aastat tagasi moes tammepuidust mööbel, siis praegu soosib mood pähklipuud. Meil veel massiliselt toodetav mänd ei müü Rootsis juba ammu.
    "Põhimõtteliselt teeme ju meie ka masstoodangut ja kui oleks tarvis teha kaks sentimeetrit lühem diivan, siis seda meil teha ei õnnestu. Aga oleme ette valmistanud suure hulga valikuvõimalusi, mille seast annab soovitud tulemuse alati kombineerida," avab Rolf Relander nippe, kuidas langeval turul ülesmäge sammuda.
    "Tootearenduse kulud on aga väga suured ja enamik Eesti mööblitootjatest on liiga väikesed, et suurte moevooludega kaasas käia," märgib ta. "Aitaks, kui tootjad suudaksid kasvada, ühinemise läbi või omal jõul suuremaks saada. Või siis olla väikesed tugevad tegijad kitsas nišis."
    Oma firmale loodab ta ka tulevaks aastaks tõusu, kuigi see on raskemini saavutatav kui siiani. Eesti mööblitööstusele üldiselt prognoosib Relander aga viletsa aja jätkumist.
    "Ma loodan, et meie suudame kasvada, aga kui mõistusega võtta, siis langus jätkub ka Euroopas, poed on ettevaatlikud ning tõenäoliselt peavad paljud firmad, kes pole siiani oma konkurentsivõime eest hoolitsenud, uksed kinni panema," iseloomustab ta tulevikuväljavaateid.
    Kahtlemata tunnen Bellus Furnituri vastu suurt austust, sest firma suudab praegustes oludes nii edukalt tööd teha.
    Bellus on Halver Puidu üks olulisemaid kliente ning eks see ole näitaja, et meiegi müügitöö on hästi tehtud.
    Usun, et Bellus on jõudnud nii kaugele suuresti tänu oma heale taustale. Neil ju Soome päritolu omanikud ning seega ka Soome-Rootsi turgudega lihtsam suhelda kui mõnel eesti juurtega firmal. Nad on palju panustanud üksikklientidega suhtlemisse ja käitunud kõigis tehingutes alati korrektselt. Seda nii klientide kui ka koostööpartnerite suhtes.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Jaapani Softbank kukkus rekordilise kahjumiga käpuli
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Raadiohommikus: uus konkurentsivalvur, külmad sügistuuled ja kuum debatt
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Raadiohommikus: Tallinna Kaubamaja, Baltic Horizon Fund, muusika idufirma ja mööblisse investeerimine
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.