Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nokial tulevad mustad jõulud

    Juba teine kasumihoiatus viimase kolme kuu jooksul kukutas maailma suurima mobiiltelefonide tootja aktsia hinna alla 10 euro taseme ehk odavaimaks alates 2004. aasta septembrist. Selle aasta augustis teatas Nokia, et ei suuda saavutatud turuosa mobiiltelefonide turul hoida.
    Nokia on ettevõte, kes teeb üsna täpseid prognoose järgmise kvartali ning aasta ootuste suhtes. Erinevalt näiteks Apple'ist, kelle prognoosid on reeglina konservatiivsed, mistõttu tulemused on reeglina nendest paremad, püüab Nokia juhtkond minu arvates olla võimalikult täpne.
    Seepärast teeb Nokia mõne kasumihoiatuse pea igal aastal (mõni aasta tagasi andis ettevõte ka nn positiivse kasumihoiatuse, kus teatas, et tulemused tulevad oodatust paremad).
    Iseenesest ei olnud seekordne kasumihoiatus väga suur üllatus. Kauplemispäeva lõpuks reageeris aktsia hind 3,6protsendilise kukkumisega (tavaliselt on Nokia aktsia kukkunud pärast kasumihoiatust kümmekond protsenti või isegi rohkem). Tõsi, enne hoiatuse saabumist oli Nokia aktsia hind 4,3 protsendiga plussis.
    Mitmed Nokiat katnud analüütikud olid mobiiltelefonide turu kängumist ennustanud juba varem. Selle kohta, et viimastel nädalatel kulmineerunud finantskriis lööb varem või hiljem ka mobiiltelefonide tootjaid, on viimastel päevadel märke tulnud üha enam ja enam.
    Maailma suurim mobiilsideoperaator Vodafone andis kasumihoiatuse möödunud nädala alguses, Ericssoni ja Sony ühisettevõte SonyEricsson on neid sel aastal juba kaks andnud.
    Üllatav oli aga kasumihoiatuse aeg, märkis Soome majanduslehe Kauppalehti börsitoimetaja Antti Mustonen. Tavaliselt ei anna mobiiltelefonide tootjad neljanda kvartali kasumihoiatusi nii varakult. Pigem tulevad need detsembri alguses, mil pilt jõulumüügi tulemustest on juba mõnevõrra selgem.
    Ka kasumihoiatuse sisu ei olnud väga ootamatu. On ju selge, et kümnetesse ja sadadesse ulatuvad koondamised ei jäta jälge jätmata tarbijate rahakottidesse. "Autosid enam ei osteta, telereid enam ei osteta, nüüd on järjekord jõudnud mobiiltelefonide turule," lausus uudisteagentuurile Bloomberg investeerimispanga Theodor Gilisse Bankiers analüütik Wing-Yen Choi, kes soovitab Nokia aktsiat osta.
    Nokia finantsjuhi Rick Simonsoni sõnul läheb neil arenguriikides paremini ning arenenud riikides kehvemini. Ka investeerimispanga CSFB analüütik Kulbinger Garcha arvates ootavad ees rasked ajad neid mobiiltelefonide tootjaid, kelle müük sõltub rohkem Põhja-Ameerika ning Lääne-Euroopa turgudest. Nendeks firmadeks on Motorola ja Sony Ericsson, kirjutas Reuters.
    Uudiseks oli aga Nokia prognoos järgmise aasta kohta, mil müüakse vähem telefone kui sel aastal. Kulbinger Garcha hinnangul kasvab järgmisel aastal ainsana nutitelefonide segment, mistõttu tema arvates läheb järgmisel aastal teistest paremini Apple'il ning Kanada nutitelefonide tootjal Research in Motion (RIM).
    Nokia ise näeb, et müük on kõikide segmentide osas, kuid samas usuvad nad, et tulevad tööstusharu nõrkusest konkurentidega võrreldes edukamalt välja.
    "Nokia usub, et neil on tänu kaubamärgile, suurepärasele logistikale ja madalatele tootmishindadele konkurentsieelis, mis võimaldab edukalt toime tulla 2009. aastal ees seisvate väljakutsetega," kinnitas ettevõtte tegevjuht Olli-Pekka Kallasvuo.
    Nende väljakutsete oluliseks osaks on kulude kokkuhoid. Juba on ettevõte teatanud 600 töötaja koondamisest turundus- ja uuringutööde divisjonides.
    Artikli autor omab Nokia aktsiaid
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
"Tunnen, et on vaja telefon kätte võtta... ja kukun jälle töösse!"
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Ferrari kutsub tagasi 23 000 sõidukit
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Hiina eksport kasvas, kuid väljavaade näib tume
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Tallinki konkurent müüs laeva
Läänemerel Tallinkiga võidu seilav Viking Line sõlmis eile lepingu aluse M/S Amorella müügiks Corsica Ferries SASile, teatas ettevõte
Läänemerel Tallinkiga võidu seilav Viking Line sõlmis eile lepingu aluse M/S Amorella müügiks Corsica Ferries SASile, teatas ettevõte

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.