Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pääsetee - kulud alla ja müüki juurde

    Kuni kaks korda Soome ja teiste kõrgeltarenenud tööstusriikide ettevõtetest madalam keskmine tootlikkus on tõsiasi, mis meie tootmisega tegelevate firmade juhtidele praegu asu ega unerahu ei anna.
    Ja põhjusega, sest head ajad, kui iga lörri läinud tootepartiid ei pidanudki väga taga nutma, on möödas. Nüüd on võtmesõna "efektiivsus", ja kui seda mahtude suurenemise arvel tõsta ei õnnestu, on ainus pääsetee kulusid kärpida. Kulusid, millega viimastel aastatel harjuda jõutud ning mida hakati suisa loomulikeks pidama.
    Eks meetodeid ja teooriaid on erinevaid, sest ega ühe kirvega ole mõtet efektiivsuse puud laasima minna. Aga mõttetutest kuludest ja tühja tuule tallamisest tuleb kiiresti vabaneda, mitte neid endaga kaasas kanda ja loota, et ehk läheb üle.
    Öeldakse, et eestlased on töökas, püüdlik ja visa rahvas, ka tehnoloogia on meie ettevõtetes juba enam-vähem järjele jõudnud, ent miks me siis kas või põhjanaabritelegi oma töö tulemuslikkuses kuidagi järele ei jõua?
    Aga sellepärast, et rahvusel pole tootlikkuse tasemega midagi pistmist. Tõhususe määrab hoopis aastakümnete jooksul vormunud ärikultuur. Häid, edasiviivaid äritavasid saab küll õpetada, õppida ja tootmisse juurutada, kuid mitte üleöö toimima panna. Nõnda võib siis loota, et eks aeg annab arutust.
    Annabki. Mis aga ei tähenda, et peaksime, käed rüpes, majanduse tõusulepööramist ootama. Ka kriisiajal tuleb elada ja seda aega tuleviku edusammudele tee sillutamiseks kasutada.
    Heal ajal läheb kõigil enam-vähem hästi. Pingutamatagi. See, mis praegu käimas, on ellujäämiskursus. Sellest võitjana väljujate päralt on tulevik ja vägi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Raadiohommikus: Eesti ettevõte saab Saksamaal soodsamalt hakkama
Viljandis kuivtoidupakke tootev Tactical Foodpack rajab uue tehase Saksamaale, sest – nii üllatavalt, kui see ka ei kõla – seal tuleb odavam. Ettevõtte tegevjuht Sverre Puustusmaa räägib Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis kõigest lähemalt.
Viljandis kuivtoidupakke tootev Tactical Foodpack rajab uue tehase Saksamaale, sest – nii üllatavalt, kui see ka ei kõla – seal tuleb odavam. Ettevõtte tegevjuht Sverre Puustusmaa räägib Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis kõigest lähemalt.
Leedu vedajad hädas riiulifirmadest tööjõuvahendajatega
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.