Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tootja peab müümise kunsti selgeks saama

    Mööblitootmine ei kao Eestist kuhugi, kuigi on kindel, et ees ootavad rasked ajad.
    Praeguse tehnoloogilise tasemega ja nii suure hulga inimestega mööblitootmissektoris ei ole meil võimalik midagi saavutada. Tootlikkus peab oluliselt kasvama. 2009. aasta tuleb raske kõigis sektorites, ja kui mõni ettevõtja arvab, et temast lähevad probleemid mööda, siis mina selles küll nii kindel ei ole.
    Tootmisettevõtte edu seisneb eksportimises, kuid ega seal, kuhu me ekspordime, meid keegi avasüli oota. Maailmamajanduse käekäik ei sõltu Eestist, sellepärast tuleb rasked ajad üle elada ning olla valmis järgmiseks tõusuks.
    Ühtset edu retsepti ei ole, kuid selleks, et keerulisel ajal ellu jääda, peab iga ettevõte leidma oma võimaluse. Kindlasti peab efektiivsust tõstma, sest töötajate juurde palkamine tootmismahu kasvatamiseks võrdub juba lühemas perspektiivis ettevõtte kadumisega.
    Omas ettevõttes näen püsimajäämise ja arenguvõimalusena kliendile nii lähedale minekut, et meie vahele ei mahuks enam ühtegi vahendajat. Soovime murda mõttestampi, et tootja peab tootma ja vahendaja vahendama ja mott. See aeg saab varsti ümber, sest ka tootjad õpivad müüma.
    Olen nõus, et see on keeruline ja kallis, kuid kas vahendajale makstavad summad on siis väikesed? Keegi ju maksab kinni vaheladudes kuluva aja, kaupluse ladude aja ning paraku on see, kes maksma peab, meie lõpptarbija. Kui lüüa kokku kõik need kulud, siis ilmneb, et mõttekas on see raha Eestisse jätta, selle asemel, et lasta sel siit välja voolata. Internet on loonud tootjatele ideaalse turustuskanali, vaja on õppida seda kasutama.
    Kauba toimetamine kliendi ukseni on praegu edasimüüjate ja vahendusfirmade tegevus, kuid tootjad peavad õppima sellega ise hakkama saama. Klient ei ole varsti enam nõus vahendustegevusele minevat kulu kandma. Pealegi - kui ettevõte kontrollib kogu ahelat tellimuse saabumisest toote kasutamiseni kliendi kodus, siis info, mida ta sellest ahelast saab, on hindamatu väärtusega.
    Ma täpsustan väga olulise asja - ei saa panna internetti lihtsalt müüki mõnda puutükki ja arvata, et teen äri. Eelnema peab turule vastav toode, korralik logistiline lahendus, tugev turundus ja lõpuks bränd, mida sa tegelikult müüma lähed. Selle kõige loomine on pikk protsess ja sellega tuli alustada juba aastaid tagasi. Lihtsalt mööbli tootjaid on terve maailm täis.
    Kui ettevõtted suudavad turul toimuvate muudatustega sammu pidada, siis järgmiseks majandustsükli tõusuks on kõigil head eeldused. See legend, et Hiinas jäädaksegi odavalt tootma, hakkab oma aega ära elama. Otsustavaks saavad paindlikkus, kiirus ja reklamatsioonidele reageerimine.
    Õpetage mulle, kuidas lahendatakse Hiinast kolme päeva jooksul kliendil tekkinud probleem? Jah, see on võimalik, kuid see on seotud ka suurte kuludega, mida klient ei ole valmis kinni maksma. Energiakandjate kallinemine andis meile tulevikukuludest juba märku.
    Tulevikus ei saa Eesti mööblitootjate jaoks määravaks enam mahud, vaid lisandväärtus, mida tekitatakse. Kasum, mis siiani tootmisega teeniti, muutub palkade, materjalide ja muude tootmiskulude kallinemisega peagi olematuks.
    Põhiline lisandväärtus tulevikus tekitatakse oskusliku klienditeenindusega. Just sellega, mida praegu teevad meie edasimüüjad Euroopas. Aeg on hakata seda tööd nendest paremini tegema ja raha koju tooma.
    Autor: Kaido Mäesalu
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: tööturu tulevik on rohkem kui hämar
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Suurinvestori järsk väljumine lasi kodukaupade keti aktsia põhja
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
Reaalajas börsiinfo
Bigbank: majanduses pole midagi seisma jäänud
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Soome ja Eesti riskikapitalistid peavad idufirmadele jahti Leedus
Pärast seda, kui enamik Leedu riskikapitalifonde on oma investeerimisperioodi lõpetanud, otsivad soomlased ja eestlased seal aktiivselt paljulubavaid tehnoloogiaettevõtteid.
Pärast seda, kui enamik Leedu riskikapitalifonde on oma investeerimisperioodi lõpetanud, otsivad soomlased ja eestlased seal aktiivselt paljulubavaid tehnoloogiaettevõtteid.
Ükssarvikuks pürgiv avataride looja kaasas 56 miljonit dollarit
Eesti idufirma, mis loob metaversumis kasutamiseks mõeldud avatare, kaasas laienemiseks 56 miljonit dollarit ehk 55 miljonit eurot.
Eesti idufirma, mis loob metaversumis kasutamiseks mõeldud avatare, kaasas laienemiseks 56 miljonit dollarit ehk 55 miljonit eurot.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.