Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reisibüroodest on parim Estravel

    Novembris hindas Dive TeenindusTop oma uuringus teenindustaset reisibüroodes. Tulemustest selgus, et parimat klienditeenindust pakub Estravel.
    Testkliendid käitusid nii reisibüroosid külastades kui ka telefoni- ja meiliteenindust hinnates tavaklientidena, tundes huvi soojamaa puhkusereiside vastu.
    Reisibüroode esinduste vahetu külastuse, telefoni- ja meiliteeninduse koondarvestuses parima tulemuse saanud Estravel edestas konkurente koondtulemusega - 91%.
    Estravel oli kõige tugevam just vahetus kliendisuhtluses büroos kohapeal, kus saavutati väga hea tulemus - 94%.
    Vahetul külastusel jagasid Estraveli järel teist ja kolmandat kohta Baltic Tours ja Kaleva Travel (89%).
    Telefoniteenindusel oli parim GoTravel (94%) ja meiliteeninduses Baltic Tours (90%). Estravel jäi nii telefoni- kui ka meiliteeninduses paremuselt teiseks.
    Reisibüroode vahetu külastuse koondtulemus - 84% - on teiste sektoritega võrreldes keskmisel tasemel.
    Kui telefoniteenindus jäi vahetu külastusega enam-vähem samale tasemele, siis meiliteenindus oli tavapäraselt oluliselt nõrgem. Samas vastuseta jäänud päringuid oli reisibüroodes teiste valdkondadega võrreldes vähem. Vastamata jäi kaks päringut, mõlemad samast ettevõttest.
    Vahetul külastusel paistsid reisibüroode teenindajad silma keskmisest paremate müügioskuste ja professionaalsusega. Keskmisest oluliselt nõrgem oli aga nimesiltide olemasolu - need olid nähtaval kohal alla viiendikul külastustest. Samuti jäid nõrgale tasemele teenindajate oskused kontakti positiivselt alustada ning ka kenasti lõpule viia. Ühel külastusel jättis teenindaja kliendiga suhtluse ilma igasuguse selgituseta pooleli ja läks lihtsalt teist klienti teenindama.
    Kontakti lõpetamine jäi kõige nõrgemaks teenindusaspektiks ka telefoni- ja meiliteenindusel.
    Paljudel kliendikontaktidel olid teenindajad abivalmid ning keskendunud kliendile parima võimaliku sihtkoha ja reisipaketi väljaselgitamisele ja pakkumisele. Samas oli ka juhtumeid, kus teenindajad kliendi abistamisest kuigivõrd huvitatud polnud ja püüdsid temast pigem kiiresti lahti saada. Näiteks küsis teenindaja büroosse reisi valiku kohta nõu küsima tulnud kliendilt vaid seda, kas tal on olemas arvuti kasutamise võimalus, ning suunas jaatava vastuse peale kliendi nendega internetis iseseisvalt tutvuma. Teisel juhul anti kliendile büroost kaasa vaid reisikataloogid ning paluti tal nendega ise tutvuda ja sobiv reis välja valida.
    Nii vahetul külastusel kui ka telefonisuhtluses esines olukordi, kus teenindajad olid tüdinenud, väsinud, tusased, tõrjuvad või väljendasid oma soovimatust kliendiga suhelda tema küsimustele vastamise ajal pidevalt ohates.
    Valdkonnauuring, kus igal kuul valitakse välja üks valdkond, mille teenindust hinnatakse mystery shopping'u ehk testostu meetodil.
    Novembris 2008 olid uuritavateks reisibürood. Valimisse kaasati kuus Eesti Turismifirmade Liitu kuuluvat reisibürood, millel on vähemalt kolm esindust erinevates Eesti linnades. Novembri alguses külastasid Dive testkliendid kuue reisibüroo filiaale Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis.
    Igaühte neist külastati kolm korda tööpäevadel kella 12-17 vahel.
    Lisaks tehti igasse ettevõttesse samal ajavahemikul kolm infopäringut telefoni ja e-posti teel.
    Autor: Riin Pärnamets
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.