Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ansip, lase pääsuke lendu

    Skandinaavia lennufirma SAS on saatnud peaminister Andrus Ansipile kirja, milles rõhutab rahasüsti tegemise vältimatust Estonian Airi. Ja selle otsuse peavad osanikud tegema ära veel selle nädala sees. Samas teeb SAS Ansipile pakkumise: lennufirma on valmis ise raha Estonia Airi likviidsusprobleemide lahendamiseks välja panema, kui Eesti riik müüb oma osaluse SASile.
    Äripäev soovitab Andrus Ansipile SASi pakkumine vastu võtta.
    Sellega lõpeks Estonian Airi agoonia. Praegu pole nn rahvuslik lennukompanii ei kala ega liha ega ammugi mitte pääsuke, nagu kirjutasime nädalapäevad tagasi - ettevõtte seis on nutune. Pankrotijutud, millele viitab oma kirjas ka SASi juht Mats Jansson, ei tule Estonian Airi tulevikule kasuks.
    Seega on majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kes on näidanud üles valmisolekut Estonian Airi raha panema (st riigi osalust firmas mitte müüma), oma avalike kriitiliste märkustega ettevõtte seisu kohta tahtmatult esile kutsunud SASi järjekordse kosjatuleku Estonian Airile.
    Eesti riigil on õieti kolm võimalust olukorda lahendada. Esiteks, laseb Estonian Airi pankrotti. Teiseks - ostab SASi osaluse ja saneerib firma. Kolmandaks - võtab SASi pakkumise vastu.
    Esimene langeb ära - käegalöömisest pole kasu kellelegi. Teine on kaheldav. Riigil jätkuks selleks reserve ja saaksime päriselt rahvusliku lennufirma omanikeks, nagu paljud soovivadki. Kuid riik võtaks sellega liiga suure riski ja kui mingil hetkel kerkib taas vajadus firma strateegilisele investorile müüa, ei pruugi leida sellist, kes teeks parema pakkumise kui SAS.
    Seega ei jäägi riigil meie meelest muud võimalust, kui nõustuda SASi pakkumisega.
    SAS on mitmeid kordi käinud valitsuse ukse taga Estonian Airi Eesti riigi osalust küsimas, seega poleks tegu ettevõtte n-ö võõrale loovutamisega, vaid müügiga pikaajalisele partnerile.
    Oleme olnud riigi ettevõtluses kaasalöömise põhimõttelised vastased ning aastaid õhutanud valitsust jätma kõrvale rahvuslikud emotsioonid ja mõtlema majanduslikult - müüma oma 34protsendilise osaluse Estonian Airis.
    Majanduse madalseisu ajal pole eriti tark müüja - siis ei saa kauba eest kunagi seda hinda, mida müüja arvab sel olevat. Paraku pole ka pankrotis firmal enam mingit väärtust. SAS teab seda. Ja avaldab valitsusele survet müügiotsuse tegemiseks. Ostmiseks on SASil just õige ajahetk. Valitsusel on paremad ajad osaluse müügiks küll ammu möödas, aga parem hilja kui mitte kunagi. Sestap, Ansip, tuleb pääsuke peost lasta, kuni too veel suudab lennata.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Erakondade reitingud: SDE möödus Isamaast ja Eesti 200st
Viimaste Norstati ja MTÜ Ühiskonnauuringute instituudi tulemuste põhjal toetab Reformierakonda 34,4%, Eesti Konservatiivset Rahvaerakonda 19,8%, ja Keskerakonda 16,3% valimisõiguslikest kodanikest.
Viimaste Norstati ja MTÜ Ühiskonnauuringute instituudi tulemuste põhjal toetab Reformierakonda 34,4%, Eesti Konservatiivset Rahvaerakonda 19,8%, ja Keskerakonda 16,3% valimisõiguslikest kodanikest.
Narva tanki kolimise maksab ilmselt kinni Narva linn
Narva tanki teisaldamise kulud peab suure tõenäosusega kandma Narva linn ise, ütles Delovõje Vedomostile Eesti 200 Narva ringkonna juht Denis Lartšenko.
Narva tanki teisaldamise kulud peab suure tõenäosusega kandma Narva linn ise, ütles Delovõje Vedomostile Eesti 200 Narva ringkonna juht Denis Lartšenko.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.