Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink tiirutab Estonian Airi ümber

    Et Läänemere laevandusgigant saaks lennufirma suuromanikuks, teeb peaminister Andrus Ansip sel nädalal SAS Grupi presidendile Mats Janssonile saadetavas kirjas ettepaneku skandinaavlastele kuuluva 49%-lise osaluse Eesti riigile müümiseks.
    Kui tehing õnnestub ja riik (praegu 34% aktsiate valdaja) saab 83% lennufirma aktsiate omanikuks, võib Tallink Grupp riigilt lennukompanii suurosaluse ära osta. Lisaks hotelli-, takso- ja laevandusärile, saaks Tallinkist seejärel tugeva kaubamärgi, kuid kehvas majandusseisus oleva lennufirma omanik.
    Ametlikult kinnitamata andmetel on Tallinki omanikud majandusministeeriumiga juba mõnda aega läbirääkimisi pidanud. Minister Juhan Parts on korduvalt kohtunud Tallink Grupi nõukogu liikme Ain Hanschmidti ja juhatuse esimehe Enn Pandiga. Viimati kohtunud otsustajad alles kaks-kolm päeva tagasi.
    "Paar-kolm nädalat tagasi kohtus Juhan Parts Ain Hanschmidtiga. Sel kohtumisel idee idanema hakkaski, kusjuures huvi on mõlemapoolne. Samas soovib riik näha Tallinki väga konkreetset ja sisulist äriplaani, et ei satutaks ikkagi vihma käest räästa alla," lausus Äripäevale kohtumisega kursis olnud allikas.
    Äripäeval ei õnnestunud eile Partsilt ega Ansipilt kommentaari saada. Samuti jäid lehe trükkimineku ajaks vastuseta SASile saadetud küsimused. Estonian Airi nõukogu liige Heldur Meerits on kuulnud, et Tallinki omanikud on just viimaste nädalate jooksul Estonian Airi enamusosaluse ostuvõimalusi uurinud.
    "Kui lähtun enda vaatenurgast, siis oleks Tallinkil transpordi ja logistika valdkonnas kogemus olemas. Praegu kipub must stsenaarium olema selline, et Tallinnast saaks tulevikus otse lennata vähem kui kümnesse sihtpunkti. Ühel hetkel võivad takerduda välisinvesteeringud ning meie majanduskliima halveneb. Muutume üheks ääremaiseks kolkakülaks," muretses Meerits.
    Suurinvestori arvates oleks seega mõistlik riigil ikkagi osalus SASit välja osta ja seejärel Estonian Airi 83% aktsiatest uuesti edasi müüa.
    "Minu arvamus on, et meil ei ole Estonian Airi vaja. Neist juttudest, et Tallink justkui juba pikemat aega tahaks Estonian Airi enamusosalust osta, ei ole ma kuulnud," lausus Tallink Grupi kuni detsembri keskpaigani Uus-Meremaal puhkav nõukogu esimees Toivo Ninnas eile.
    Kui 83% lennufirma aktsiatest maksaks kõigest paarsada miljonit krooni, kas siis võiks Tallink sinilinnu ostmist arutada?
    "Ma ei tea. Minu jaoks on paarsada miljonit suur raha," märkis Ninnas.
    Ent samas maksab nii mõnigi Tallinki laev ligikaudu kaks miljardit krooni?
    "Jah, aga laev toob raha sisse. Estonian Airi kohta seda ei tea," lisas Ninnas.
    Ain Hanschmidtile ja Enn Pandile tehtud kõned läksid eile kõnepostkasti. Tallink Grupi suhtekorraldusjuhi Luulea Lääne väitel on mehed Eestist ära. Tema aga ei oskavat kuidagi selgitada kuuldusi, justkui sooviks Tallink võimalusel lennufirma enamusosalust osta.
    Suurtööstur Rein Kilk ütles, et tegemist on avaliku saladusega ning teda paneb ainult imestama, et börsiettevõte Tallink vaikib firmat puudutavast olulisest teabest.
    "Ma ei saa aru, mis siin häbeneda on. Kõik ümberringi on midagi kuulnud, aga nemad ei tea. Öelgu avalikult välja, et ollakse huvitatud ja pandagu avaldus lauda. On ju loogiline, et just Tallink soovib enda edukale ärile ka lennundust külge pookida," kiitis Kilk reedereid.
    Eile kukkus SASist peaminister Andrus Ansipile läkitatud ultimaatumi tähtaeg. Kirjas nõuti, et Eesti riik müüks enda 34%-lise osaluse skandinaavlastele. Vastasel korral ei ole SAS nõus Estonian Airi likviidsusprobleeme lahendama.
    Et sinilindu elus hoida ja kevadel kolm uut Bombardieri osta, peaksid lennufirma omanikud leidma 300 miljonit krooni. Mida riik rootslastele vastab?
    "Oleme avatud läbirääkimisteks ja valmis kuulama nende pakkumisi, et omandada riigile kuuluv osa ja samas oleme ka avatud läbirääkimisteks, mis võiksid lõppeda SASile kuuluva osa äraostmisega," ütles Ansip rahvusringhäälingu "Reporteritunnis".
    Kui palju võiks 49 protsenti Estonian Airist maksta?
    "Kaks aastat tagasi võis Estonian Airi turuväärtus olla kolmveerand miljardit krooni ehk Eesti riigi osaluse väärtus võis olla 300 miljonit krooni," märkis valitsusjuht.
    Praegu on aga ettevõte juba mitu aastat kahjumis, turuolukord on halvem, rahaturgude seis on kehv ja firma väärtus väga olulisel määral kahanenud, lisas peaminister.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.