Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line võitis, samas ka kaotas

    "Selles valguses (reisijate arvu poolest - toim) võib öelda, et meil oli üks läbi aegade parimaid aastaid," ütles Viking Line'i tegevjuht Nils-Erik Eklund eile Helsingis firma majandustulemusi tutvustades.
    See aasta poleks Viking Line'ile eelmisest kehvem olnud, kui nafta hind poleks tänavu maailmaturul nii järsult üles hüpanud. See suurendas Viking Line'i kütusekulu lõppenud majandusaastal 52 protsendi ehk ligi 17 miljoni euro võrra. Lisaks viibis uue aluse toomine Tallinna ja Helsingi vahelisele liinile mitu kuud, mis tähendas samuti suuri lisakulusid.
    Nii ei olnud aasta kasumi poolest kiita. "Tagasihoidlik," ütles Eklund.
    Uhiuue aluse Viking XPRS toomine Tallinna-Helsingi liinile kasvatas reisijate arvu 24,2 protsendi ehk 266 000 inimese võrra. Varem sel liinil seilanud Rosella viimine Ahvenamaa ja Rootsi vahelisele liinile tingis reisijate arvu kasvu 40,1 protsenti.
    Turu ja Stockholmi vahel kasvatas Viking Line turuosa eelkõige Tallinki probleemide tõttu, muuhulgas uue piletimüügisüsteemi juurutamisega. Nii on alanud majandusaastal tõenäoline, et nii hästi enam ei lähe ja Viking Line'il tuleb turuosa käest anda, tõdes Viking Line'i Soome turundusjuht Risto Peltola. Tallinkil sõidab sellest aastast Turu ja Stockholmi vahel uus suur alus Galaxy. Just siia liinile ennustab Peltola tuleval aastal kõige kibedamat hinnasõda.
    Olukorra teeb veelgi keerulisemaks Rootsi krooni enam kui 15%ne odavnemine euro suhtes. Me ei saa rootslastele hindu ju järsult 20% tõsta, "see oleks šokk", ütles Peltola. Juba on märgata ka soomlaste aktiivsemat ostuturismi Stockholmi suunal, Tallinna vastu on viimased küsitlused näidanud huvi langust.
    Ka Tallinna-Helsingi liinil võib oodata hinnasõda, kui turu kasv tuleval aastal toppama jääb. Peltola ei usu siiski, et Nordic Jetline'i ja Super SeaCati järel teised väiksemad operaatorfirmad tingimata lahkumas oleksid. "Neil on oma nišš," ütles ta, kummutades ühtlasi spekulatsioonid Viking Line'i ja Linda Line'i võimalikust ühinemisest. Kui aga suurte vahel puhkeb hinnasõda, kaotavad väiksed.
    Tuleval aasta, mil nii Soomes, Rootsis, Venemaal kui ka Balti riikides majandus langeb, ei usu Risto Peltola tingimata reisijate arvu olulist kahanemist. "Majanduslangus ja tööpuuduse kasv võib inimesed aktiivsemalt liikvele panna," arvas ta. Kindlasti kahanevad aga kaubamahud.
    Tuleval aastal tuleb Ahvenamaa ja Rootsi vahet sõitma ka Viking Line'i teine uus alus ADCC.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: Saksa majandussurutis ei jäta Eestit puutumata
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Euroala mootoriks ristitud Saksamaa majandus on hakanud puterdama. Sealsed hädad mõjutavad negatiivselt ka Eesti eksportijate väljavaadet, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor nädala kommentaaris.
Modera näeb uuel salapärasel lepingul edukat jätku
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Automüügi kliendihaldusplatvorm Modera teatas üleeile börsiteates, et sõlmis ligi 1 miljoni eurose lepingu rahvusvahelise autotootjaga, kelle nime konfidentsiaalsuse tõttu ei avaldatud.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Apple'i ja Samsungi varud Venemaal otsas
Venemaa telefonimüüjate andmetel on Apple'i ja Samsungi tarned nüüdseks kahanenud peaaegu 90% võrreldes aasta algusega, kirjutab Vene leht Kommersant, ja vähene müüdav kaup tuleb ringiga ja loata.
Venemaa telefonimüüjate andmetel on Apple'i ja Samsungi tarned nüüdseks kahanenud peaaegu 90% võrreldes aasta algusega, kirjutab Vene leht Kommersant, ja vähene müüdav kaup tuleb ringiga ja loata.
Sanktsioonid ei anna alust sadamatesse kogunenud väetise riigistamiseks
Põllumeeste ettepanek Muugale ja Sillamäele sanktsioonide tõttu kuhjunud väetised lihtsalt riigistada ja oksjonil maha müüa ministeeriumites toetust ei leidnud, sest sanktsioonid ei tähenda, nagu saaks külmutatud varasid lihtsalt ära võtta.
Põllumeeste ettepanek Muugale ja Sillamäele sanktsioonide tõttu kuhjunud väetised lihtsalt riigistada ja oksjonil maha müüa ministeeriumites toetust ei leidnud, sest sanktsioonid ei tähenda, nagu saaks külmutatud varasid lihtsalt ära võtta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.