25. detsember 2008 • 1 min
Jaga lugu:

Majanduslangus mõjub lego-klotside müügile hästi

Taani mänguasjatootja Lego on ise ka üllatunud, kui hästi on tänases majanduslanguses läinud mänguklotside müük.

Müügikäive kasv tuleb suurem kui augustis prognoositud 12%, ütles agentuurile Bloomberg Lego Ameerika üksuse juht Sören Torp Laursen. Nii USAs kui Suurbritannias on Legol tänavu „erakordselt hea“ aasta.

„Valmistusime suhteliselt keeruliseks olukorraks, kuna makromajanduse pilt pole kiita,“ ütles Laursen. „Meie suureks üllatuseks hakkas nõudlus meie kauba järele hoopis kasvama,“ jätkas ta.

Lapsevanemad, kel pole enam nii palju raha kulutada kui buumiaastatel, otsivad tänavu kingituseks taas mänguasju, mis kestavad aastaid.

Klotside tootjail läheb tavaliselt majanduskonjunktuuri langusaegadel hästi, kuna uued klotsid saab lisada juba olemasolevatele, ütles mänguasjatööstuse analüütik Chris Byrne Bloombergile. „Uue komplekti lisamine muudab olemasolevad klotsid taas uueks ja huvitavaks,“ ütles ta.

USA jaemüüjatele ennustatakse tänavu viimase neljakümne aasta kõige järsemat käibe langust. Mänguasjade müük kahaneb Needham Co mänguasjatööstuse analüütiku Sean McGowani prognoosi järgi vähemalt 5%. Erinevate mänguklotside müük on aga tänavu kasvanud 30%.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt