Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lasita Aken läks ehitusettevõtja kätte
"Lasita Akna aktsiad ostis minule kuuluv investeerimisfirma Investar ning Investar on majaehitusfirma Matek omanik," ütles Egon Mats. 51% Lasita Aknast kuulus seni erinevate firmade kaudu Erki Unnile, võrdselt 24,5% omanikud olid Martin Arula ja Arvi Perv.
Matsi sõnul on turuseis aknatootmises praegu väga nadi ja suurt kasvu pole näha, pigem kahanemist. "Praegu on see aeg, kui koos majatootjaga on võimalik välja töötada uusi lahendusi ja lahendused liiguvad selles suunas, et majal on rohkem aknaid ja vähem välisseina," rääkis ta.
"See on strateegiline ost, et koos toodet arendada - üks täiendab üht ja teine teist," lisas Mats.
Lasita Akna äritegevuses ei toimu omanikuvahetuse tõttu Matsi sõnul mingeid muudatusi.
"Lähemal ajal pole plaan midagi muuta. Pole päris kindel, kas kõik töötajad säilitavad töökohad, kuna kõikidel ehitusmaterjalide tootjatel on praegu kehvad ajad. Ning võimsust tuleb reguleerida vastavalt turu olukorrale," rääkis Mats. 2007. aastal oli Lasita käive 11,4 miljonit krooni.
Mateki tegevdirektor Sven Mats kommenteeris koostööd Lasita Aknaga, et mõlema firma oskusteavet ära kasutades püütakse mõlemale kasulikku äri teha.
"Varem oli meil kliendi ja tarnija suhe Lasita Aknaga ning mis puudutab olemasolevaid tooteid, jääb see ühtpidi samaks kliendi ja tarnija suhteks," lisas Sven Mats. Tema sõnul pole Lasita Matekil ainuke akende tarnija.
Mateki juht ei osanud öelda, kust tuli Lasita Akna ostu-müügi initsiatiiv.
ASi Viljandi Aken ja Uks juhatuse esimehe Rein Hüva sõnul liikus Lasita Akna müügi kohta info juba eelmise aasta detsembris.
"Siin on kaks teineteisele vasturääkivat trendi," kommenteeris Hüva Matsi väidet, et majade aknapinnad kasvavad. "Üks on see, et aknad lähevad suuremaks. See on pigem mugavuse, disaini ja luksuse küsimus. Teine on see, et ääretult palju tähelepanu pööratakse energiasäästule, kuna aken on alati madalama soojapidavusega kui sein," lisas ta.
"Tasapisi suundub trend ka luksuse poole, kuid nendel sihtturgudel, kuhu meie müüme, pole need liikumised nii jõulised. Selle trendi areng võtab aega," ütles Hüva.
ASi Viljandi Aken ja Uks sihtururd on Rootsi, Soome, Norra, Taani, Eestisse müüakse 15% toodangust.