Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Venemaa kehtestab veokitele teemaksu
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul ei peaks Eesti veokid teoreetiliselt Venemaal maksu maksma, kuna riigid sõlmisid 2001. aastal rahvusvahelise autoveo kokkuleppe. Lepingu artiklis 16 seisab, et veokid vabastatakse vastastikku maksudest, mis on seotud maanteede kasutamise või hoiuga.
Kuldkepp selgitas, et Eesti ei saa hästi nõuda Venemaalt lepingu täitmist, sest 2004. aastal kehtestas Eesti määruse, millega keelati riiki sisenda, kui paagis on üle 200 liitri kütust. Samas lepingus on kirjas, et vastastikku võib riiki siseneda täis paagiga. "See muudeti küll kiiresti ära," lisas ta.
"Nii et teoorias ei peaks maksma, aga praktikas maksame," resümeeris Kuldkepp.
Samas ei usu Kuldkepp, et maks Eesti vedajaid oluliselt kõigutaks, sest see on vaid 70 krooni päevas, kui tasuda aastamaks, lisaks liitus Venemaa rohelise kaardiga. "Maks ei ole suur, veokijuhid maksavad palju rohkem igasuguseid altkäemakse. Kulud jäävad samaks, ei pea Venemaale eraldi kindlustust ostma," lisas ta.
Küll aga teeb ERAA kõik, et maksu tasumine oleks lihtne. "Praegu ei ole maksu tasumine eriti mugav," tõdes ta. Nimelt tuleb seda tasuda postkontorisse, mis nädalavahetustel ja öösiti ei tööta.
Eesti vedajaid Venemaa teemaks ei häiri, pigem on kurb, et sinna pole midagi vedada, ütles Lääne-Virumaa transpordifirma Lajos ainuomanik ja ERAA president Einar Vallbaum.
Ta selgitas, et uus maks seati sisse uisapäisa. "Venemaa transpordiministeerium soovis, et maks kehtestatakse 1. juunil ja neile riikidele, kellega ei ole kahepoolselt lepingut. Venemaa rahandusministeerium otsustas maksu kehtestada riigikassa täitmiseks kohe ja kõigile Euroopa Liidu liikmetele," selgitas ta.