Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Analüütik: Norma suurkoondamine oli turu tõttu vaid aja küsimus
Norma esitas tööinspektsioonile taotluse lõpetada 111 töötajaga kollektiivselt tööleping, mille põhjus on globaalse autotööstuse süvenev kriis. "Venemaa, Ukraina ja Lääne-Euroopa autotootjate müük väheneb jätkuvalt. Kaasnevalt on langenud nõudlus meie toodangu järele, mis on põhjustanud ASi Norma tootmismahtude olulise vähenemise," seisis Norma eilses teates.
Adamsi sõnul pole Normal lihtsalt nii palju töökäsi vaja, kuna vähenev tootmine on kasvatanud laovarusid. "Eelmine aasta oli uute sõiduautode registreerimise poolest Euroopas 15 aasta nõrgim ning hõiskamisega tuleb veel mõnda aega oodata," lisas ta.
"See aasta kujuneb autotööstusele tõenäoliselt sama raskeks kui mitte hullemaks," nentis Adams. LHV alandas Norma reitingut senise akumuleeri pealt neutraalse peale, võttes arvesse autoturu rasket olukorda.
Swedbanki analüütik Risto Hunt sõnas, et kuigi tavaliselt võtab turg koondamisteated rõõmuga vastu ning lööb aktsiahinna tõusule, siis see kord võib olla erinev.
Aktsionärid võivad tema sõnul sõnumit mõista kaheti. Positiivsest küljest näitab koondamine juhtkonna kasumlikku mõtlemist vähenevate mahtude juures. "Samas annab sõnum mõista, et olukord pole kiita ning tõenäoliselt läheb halvemaks," sõnas Hunt.
Norma jaanuaris täpsustatud prognoosi kohaselt tootmine selle aasta esimese poolaasta jooksul ei taastu.
8. detsembril esitas Norma tööinspektsioonile taotluse lõpetada 2009. aasta alguses tööleping kollektiivselt 52 töötajaga.
Venemaa suurim autotootja AvtoVAZ, millele Norma allhanget teeb, teatas jõulude eel, et pikendab tootmisseisakut kahe nädala võrra, 2. veebruarini. Algselt pidi tootmispaus kestma 29. detsembrist 16. jaanuarini.