Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hanschmidt põikleb Tallinki huviga Estonian Airi vastu
Samas rõhutas ta investeeringute olulisust selles valdkonnas, sest vastasel juhul see haru sureb siin lihtsalt välja.
Kas omal ajal tehtud investeeringud tasuvad end praegu ära?
Ma arvan, et need on väga õiged investeeringud. Jooksval aruandeaastal on reisijate arv kasvanud umbes 18 protsenti, see ongi tänu uutele investeeringutele.
Tallinkil on ka suur laenukoormus, kuidas teil läbisaamine pankadega on?
Pankadega läbisaamine on olnud kogu aeg hea. Kaasaegses majanduses on võimatu investeerida ainult säästude arvel.
Tallinkile on väga kasulik, et Euribor langeb. Euribor on langenud viimase poole aastaga rohkem kui 2 protsenti. 1 protsent Euribori langust peaks Tallinkile tähendama rohkem kui 10 miljonit eurot säästu aastas.
Kas Tallink saab oma laenukoormusega hakkama?
Loomulikult.
Vahepeal spekuleeriti meedias ideega, et Tallink võiks Estonian Airi ära osta. Mis sellest mõttest saanud on? Tallink Air kõlaks ju päris kenasti.
Ma arvan, et Eesti riigile ja Tallinnale on kohutavalt oluline see, et lennuliiklus toimiks. Kui lennuliiklus halveneb, muutub Tallinn Euroopa provintsiks ja mitte keegi ei hakka siia investeerima. Ja elu jääb siin seisma.
Kas Tallinkil on jätkuv huvi Estonian Airi vastu?
Tallink on börsifirma ja ei saa midagi täpsemalt öelda, aga kui rääkida üldpoliitiliselt, siis igal juhul on vajalik, et lennuliine oleks Tallinna ja teiste Euroopa pealinnade vahel rohkem, kui praegu on.
Autor: Kaisa Tahlfeld