Laste andmebaas – turundusmagnet või komistuskivi?

01. veebruar 2009, 15:33

Möödunud esmaspäeval esitles
valemivihikutega tuntuks saanud OÜ Realister tasuta turundusideid jagavat
portaali turundusguru.ee, mille meeskond pakub mitmete tasuliste teenuste seas
välja ka reklaampostitust 30 000 noorele vanuses 9-20 aastat.

Realisteri kvaliteedijuht Siiri Peelbaum tutvustas turundusguru portaali järgmiselt: "Järgnev on kasulik info kindlasti kõigile turunduse ja reklaami alal töötajatele. Eriti veel nüüd, kui ettevõtted kõikjalt kulusid kärbivad, on oluline toonitada, et milleks kulutada raha, kui ideed on TASUTA! Efektiivseks turunduseks on praeguses olukorras vaja üles näidata rohkem loomingulisust ja häid ideid kui varem."

Mitmesuguste turundus- ja disainiideede kõrval andis uus veebileht samas teada, et Turundusguru on heaks abimeheks e-maili turunduses ning masspostituses: "Turundusguru omab andmebaasi, mis sobib eriti hästi just noortele suunatud kampaaniateks. Andmebaas hõlmab 30 000 noore (vanuses 9-20 a) andmeid. Turundusguru pakub kas 1) teksti- või 2) HTML-põhist postitusteenust."

Küsimustele laste andmebaasi päritolu ja lapsevanemate teadlikkuse kohta, et nende võsukestele sel moel reklaami tehakse, Peelbaum ei vastanud.

Andmekaitse Inspektsiooni juht Viljar Peep ütles möödunud teisipäeval, et inspektsioon peab enne seisukoha võtmist ja kommentaari andmist laste andmebaasiga seonduvad asjaolud välja selgitama.

Turu-uuringud ja otsepostitus on iseenesest legaalsed, kuid andmeid võib kasutada üksnes selleks, milleks klient need andis. Alaealiste puhul ei piisa ainult lapse nõusolekust. Tema andmeid jagada ja nende kasutamist määrata tohib vaid lapsevanem, selgitas Peep.

"Asjaolude väljaselgitamise kiirus sõltub sellest, kui koostööaldis see äriühing on. Võib-olla vastavad kohe täna ja selgub, et kõik korras. Võib-olla venitavad nädalaid ja me peame kohapeale minema. Sellist asja raske prognoosida. Igatahes võtame selle kohe ette," ütles Peep toimunut selgitava ligikaudse aja kohta.

Peale korduvat meeldetuletust ütles Realisteri tegevjuht Krista Raag aripaev.ee-le, et tal pole olnud aega laste andmebaasi teemaga tegelda. "Seoses kiirete aegadega ei ole jõudnud antud teemaga tegeleda. Lisaks ei saa päris hästi aru, mis teemal lugu plaanite kirjutada. Seega on kommentaare väga raske anda," sõnas ta.

Raag lisas, et Realister kogus 30 000 meiliaadressi oma kodulehekülgede kasutajailt, kes kõik andsid ka nõusoleku saamaks informatsiooni nii valemivihiku müüjalt kui ka tema koostööpartneritelt. "Vihje nende (andmete - toim) kahtlasele päritolule on täiesti põhjendamatu," nurises Raag. Kas ka lapsevanemad on reklaamspämmiga nõus, ta reedel ei täpsustanud.

Realisteri suuromanik Sten Saar ei osanud öelda, kas neil on lastevanemate nõusolekud reklaami edastamiseks. "Sellega tegeleb Krista," sõnas Saar.

Loe lisa homsest Äripäevast.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. February 2009, 16:56
Otsi:

Ava täpsem otsing