Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SAS jätab raja vabaks

    Äripäeva andmetel on mitmed suured lennukompaniid huvi tundnud SASi osaluse vastu Estonian Airis. Siiski jäi Air France-KLMi, Lufthansa ja Finnairi huvi aega, kui SASiga oli kõik veel hästi.
    "Praegu ei ole ühtki strateegilist investorit silmapiiril. On kujunenud ajalooline hetk, mil Eesti riik võiks SASi osaluse väga soodsa hinnaga välja osta. Isegi hind ei ole SASile enam määrav. Peaasi, et tülikast osast lahti saaks," rääkis anonüümsust palunud asjatundja.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts eelistas eilses avalduses lennufirma uute omanikena Eesti investoreid, "kes järgivad riigi huve".
    Saksa lennufirma Lufthansa ei kommenteerinud eile Äripäevale Estonian Airi võimalikku ostmist, kuid kinnitas, et Eesti turg on neile oluline.
    Finnairi kinnitas, et neil huvi puudub. "Meie liinivõrk Balti riikides ja Soomes on kaetud," lausus Finnairi asepresident Taneli Hassinen.
    AirBalticult ja British Airwaysilt ei õnnestunud Äripäeval eile kommentaare saada, nagu ka Eesti bussi-, rongi- ja laevaäris jõudsalt kanda kinnitanud Marcel Vichmannilt ja Tiit Pruulilt.
    Viimastel kuudel Estonian Airi kosilastena nimetatud Tallinki üks suuromanikke Ain Hanschmidt ei soovinud teemat kommenteerida. "Ma ei saa praegu rääkida, olen nõupidamisel. Praeguses majandussituatsioonis peaksid inimesed rohkem tööd tegema ja vähem rääkima," märkis Hanschmidt.
    Eelmise nädala alguses lausus Hanschmidt Äripäevale, et nii Tallinnale kui ka Eesti riigile on oluline see, et lennuliiklus toimiks.
    "On selge, et SASi omandist huvituvat investorit huvitab Estonian Air, mitte 49% kaasomandit," ütles Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults. Eeldan, et SASi osalusest huvituvad investorid võtavad ettevõttega ja teiste aktsionäridega peagi ise ühendust, lisas ta.
    Ka Estonian Airi juht Andrus Aljas ütles, et omanikevahetus ei tähenda olemasolevate plaanide kiiret ümbervaatamist ja koostöö SASiga jätkub.
    "Kiiresti ostja leidmine oleks suurepärane," kommenteeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik. "Tõenäoliselt on ostab osaluse investeerimispank või investeerimisgrupp, kes näiteks siin kandis juba lennuliinidesse investeerib. Ei tohi unustada ka kohalikke investoreid," lausus Loik logistikauudised.net-ile. "Arvan, et investorid juba tutvuvad Estonian Airiga."
    Eilsel pressikonverentsil Stockholmis SASi majandustulemusi kommenteerides ütles kontserni juht Mats Jansson lõpuks välja, et nende huvi oli Balti riikides arendada airBalticut, ja avaldas soovi osalus Estonian Airis võimalikult kiiresti müüa.
    "Tahame müüa nii kiiresti kui võimalik, kuid ilma väärtust kahjustamata," ütles Jansson. Kommenteerides Estonian Airile antud ligi 30 miljoni kroonist laenu, ütles ta, et tuli rahaabi anda. "Muidu oleks ta makseraskustesse sattunud või pankrotti läinud," ütles Jansson.
    SASi põhihuvi Balti riikides oli airBaltic, mis tuli müüa sel põhjusel, et SASil ei olnud võimalik firmas kontrollosalust saada. Osaluse müük tõi firmale 250 miljonit Eesti krooni kasumit.
    Kogu kontserni tulemust kommenteerides ütles Jansson, et see on "õudne tulemus", kuid lisas, et suur osa sellest on tingitud Spanairist, mis praeguseks on müüdud.
    Küsimusele, kas SAS suudab jätkata iseseisva firmana, vastas Jansson, et praegu plaanib firma 100% keskenduda uue strateegia elluviimisele. Samas ei ole iseseisvaks jäämine "eesmärk omaette".
    "Eesti ettevõtetest olen kuulnud Tallinkist," vastas Gild Bankersi partner Rain Tamm küsimusele Estonian Airi võimalike kosilaste kohta.
    "Pikemas perspektiivis on lennundus riikliku tähtsusega regionaalpoliitiline küsimus. Kui oleme mures, et Võru- ja Põlvamaal saaksid inimesed koju bussiga sõita, siis Eesti jaoks on siiski tähtsam, et inimesed saaksid siia võimalikult paljudest kohtadest otse lennata," arutles Tamm.
    Tamme hinnangul võiks ka Eesti riik Estonian Airi suuromanik olla. "Eesti riik on osale ettevõtetele hea omanik olnud. Estonian Airi asemel võiks maha müüa Eesti Posti või Eesti Loto. Kui kiiresti sobivat investorit ei leita, peaks riik igal juhul Estonian Airi omama ja elus hoidma. See on strateegiliselt niivõrd olulise tähtsusega, et lendama jäädaks, et siit ikka otselende oleks."
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.