Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued omanikud hoiaks peied ära

    Voolikud, mille kaudu pumbati Estonian Airi raha ja kütust, lõigatakse läbi - SASi uue strateegilise kava järgi lähevad SASi ja Estonian Airi teed lahku.
    Kaks nädalat tagasi soovitasime valitsusel loobuda osalusest Estonian Airis - see püsis vaid suurema osaniku rahasüstide toel - ja keskenduda Tallinna lennujaamale.
    Konkurentsis niigi kurnatud SAS väsis ootamast - keeruline majandussituatsioon nõuab palju kiiremat reageerimist, kui selleks on suuteline Eesti riik - ja loobus ise. SAS kärbib liine ja keskendub Põhjamaadele. Siiski märgib SAS strateegilise koostöö jätkumist Estonian Airiga. See on meie lennufirma jaoks väga oluline.
    Kui SASil on tulevikupilt selge, on see õigupoolest kergendus kõigile osapooltele, eeskätt SASile endale. Estonian Airi jaoks on selge siiski vaid see, et strateegilist investorit on vaja kiiresti. Selleta võib firma koomasse langeda iga hetk - ainult õhu ja Eesti riigi juhtide patriotismiga lennukid ei lenda.
    Estonian Airi nõukogu esimehe Olev Schultsi sõnul ei huvitaks uut võimalikku investorit 49protsendiline osalus, vaid kogu firma. See oleks muidugi parim lahendus Estonian Airi jaoks, eriti kui tegemist oleks kogemustega välisinvestoriga. Üks omanik, üks visioon. Takistuseks võib saada aga Eesti riigi kangekaelne soov oma osalusest iga hinna eest kinni hoida.
    Senised kogemused ütlevad, et ei pruugi ka kogemustega partner olukorda päästa - ka SAS ei saanud hakkama. Enamikul kogemustega suurtel lennukompaniidel rasked ajad ja lennufirmad pole seetõttu kusagil maailmas praegu investorite soosingus. Seega on rahaka kaasomaniku leidmine Estonian Airile väga keeruline. Kuid mitte võimatu - kõnelusi käib ka soliidsemate Lääne firmadega. Sellegipoolest peab Eesti riigil olema plaan B ka lennukompanii jaoks. Kui riik loobub eelisostuõigusest, uut strateegilist investorit ei leita piisavalt kiiresti ning riik on sunnitud vastutuse Estonian Airi käekäigu eest ajutiselt enda kanda võtma.
    Häid lahendusi pole. Loobumine tähendaks Estonian Airi lõppu, mis pole riigi eesmärk. Ostmiseks raha pole. Kui ostuks raha laenatagi, nõuab lennukite õhus hoidmine edaspidi iga kuu miljoneid lisakroone.
    Viia osa Estonian Airist börsile, otsides edasi strateegilist investorit - see oleks veel üks võimalus. Majandusminister Juhan Partsi jutust aimdub ka kohaliku raha huvi lennufirma vastu.
    SAS on andnud märku, et tema siin enam äri teha ei taha. Huvilistel on kasulik kiiresti tegutseda ja Estonian Air ära osta, et mitte lasta ettevõtet olukorda, kus seda tuleks kohe elustama hakata. Uutel omanikel odavam oma värskete ideedega esialgu veel toimiv ettevõte tervistada.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.