Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hyundai aktsia tundub huvitav
Üleeile USAs avaldatud autode müügistatistika oli kohutav, kuid Korea autotootjad suutsid kukkuval turul müüa rohkem kui teised.
Jaanuaris kukkus USAs autode müük 37%, mis oli suurim müügi kukkumine alates 1981. aastast. Chrysleri müük kukkus 55%, General Motorsi 49% ja Fordi müük 40%. Toyota müük kukkus 32%, Honda 28% ja Nissani oma 30%.
Vaatamata kokkutõmbuvale autoturule kasvas Aasia tootjate turuosa USA autoturul rekordilised 49,5%.
Hyundai müüs USAs jaanuaris 14% rohkem sõidukeid kui aasta varem samal ajal ja Kia müük kasvas 3,5%.
Hyundai kasutas hindade langetamise ja niisama automüügi iseenesest paranemise ootamise asemel aktiivset müüki. Et tarbijate usaldus on kasvava tööpuuduse valguses nigel, pakkus seda mõnes mõttes autotootja ise. Hyundai teatas, et kui inimesed kaotavad töö, võivad nad auto tagasi anda. Kui ettevõte suudab teistest targemini autosid väga raskete turuoludega turul müüa, paneb see mõlgutama mõtteid - miks mitte uurida, kas sellesse ettevõttese tasuks investeerida.
Veel enne autostatistika avaldamist on alateadvuses liikunud mõte, et äkki võiks hakata mõtlema Korea eksportööride aktsiate ostmise peale. Seda korea woni kursi kukkumise tõttu. Aastaga on won nõrgenenud USA dollari suhtes 32%, jeeni suhtes 43%, euros 22% ja Hiina jüaanis 35%. See peaks olema stiimul, mis hoiaks välismaiseid tootjaid Korea autoturust eemal ja muudaks Koreast autode eksporti väga konkurentsivõimeliseks.
Detsembri algul teatas ettevõte UBSi konverentsil investoritele, et praegu on tootmisvõimsus Koreas 1,82 mln autot, USAs 0,3 mln, Hiinas 0,4 mln, Indias 0,5 mln ja Türgis 0,1 mln ehk kokku 3,12 mln. 2012. aastal peaks Korea, USA, India ja Türgi võimsus samaks jääma, Hiinas ulatuma 0,6 mln, Tšehhis 0,3 mln, Venemaal 0,15 mln ja Brasiilias 0,1 mln ehk kokku 3,87 miljonit sõidukit. Metallide hinnad on kukkunud, mereveo tasud samuti. Ettevõtte bilanss on üsna tugev. Aktsia ei ole kallis - P/E 8, P/B 0,6.
Kas just praegu on õige aeg osta, kahjuks ei tea.