Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa Auto soodusmüük vuhistas Volkswageni liidriks
"Selle kampaania all kannatasid kõik automüüjad," arvas Amserv Grupi juht Raivo Kütt.
Saksa Auto juhatuse liige Toomas Kuusk märkis, et kui eelmisel aastal solkisid turgu konkurendid, siis sellel aastal otsustas Saksa Auto korraldada kampaania, mis mõjutas olulisel määral teiste müügitulemusi. "Me valisime turu solkimiseks aja, kui teised ei solkinud," lisas Kuusk.
Kuuse hinnangul kukub autode müük pärast Volkswageni müügikampaania lõppu tunduvalt. "Praegu on keerulised ajad, aga me loodame uutele mudelitele," selgitas ta.
"Summa summarum peaksime ikka selle kampaaniaga kasumisse jääma," lisas ta.
"See oli ette teada, et müük kahanes ja eks me arvestasime sellega," rääkis Kütt. Järgnevatest kuudest loodetakse tema sõnul paremaid tulemusi ning kokkuvõttes püütakse aastase müügiga jääda 15 000 sõiduauto ühiku kanti.
Kütt leidis, et ametlikud müüginumbrid ei ole ka päris õiged. Tema hinnangul viiakse paljud Eestis ostetud autod teistesse Euroopa riikidesse. "Kuskil pooled viiakse väljapoole," hindas ta.
"Usun, et olukord läheb hullemaks tulenevalt sellest, kuidas liigub majandus tervikuna," kommenteeris Mazdazid müüva Inchcape'i Läike tee esinduse juhataja Jaanus Simson. "Ma arvan, et automüügi põhi saavutatakse 2010 kevadel," lisas ta.
Tema sõnul ollakse lühiajaliselt valmis vastu võtma kahjumit ning autosid müüakse alla oma hinna.
"Samuti üritatakse laost vabaneda piiri taha, kus turg suurem ja kogused samuti," selgitas Simson ja lisas, et tihti tehakse seda aga reekspordina ehk võetakse autod üheks päevaks arvele. "See aga keerab statistika pea peale."
Simson rääkis, et selge trend on, et inimesed valivad rohkem kasutatud sõidukeid. "Üheks põhjuseks on karmistunud liisingutingimused ja et inimesed ei julge ebakindla tuleviku tõttu oma kohustusi suurendada," märkis Simson. Pikendatakse olemasolevaid lepinguid või ostetakse odavamaid autosid ilma liisinguta.
Tema arvates jääb Mazda turuosa tänavu loodetavasti samasse suurusjärku, nagu see on olnud ehk ca 6% kanti.
Vahepeal müügitabeli kõigutamatu liidrina tundunud Toyota müüginäitajad on sel aastal oluliselt kärbunud.