Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksoga sõitmine järjest odavam

    Soodsaimat kilomeetrihinda pakub Eestis Amigo Takso, küsides sõidukilomeetri eest 4,8 krooni, ettevõtte juhtkond hinda ega ettevõtte plaane kommenteerima ei soostunud. Vaid 10 senti on kallim Sõbra Takso kilomeetrihind, firma oli ka üks esimestest suurematest hinnalangetajatest pealinnas.
    Lisaks soodushinnale otsivad ettevõtted ka muid võimalusi klientide meelitamiseks. Näiteks OÜ Saksa Takso pakkus kampaania käigus võimalust sõidutada takso tellinud kliente Tallinna piires kuni 100 krooni eest tasuta. Firma juhatuse esimehe Andrea Tederi sõnul otsustas ettevõte korraldada tasuta taksosõidupäeva, sest ka taksofirmad peavad muutuvate majandusoludega kaasas käima. "Tallinna taksoturul on alanud tõsine hinnasõda," märkis ta.
    "Tartu taksofirmad teatasid, et nemad hindu langetada ei kavatse. Sellise suhtumisega pole taksoturul praegustes oludes eriti mõtet tegutseda." Lisaks pealinnale on hindu langetamas ka teiste linnade taksofirmad.
    Tulika Takso tegevjuht Anne Rebane sõnas portaalile logistikauudised.net, et on arvatud, et taksoteenuse hind võiks langeda veel 25%, kuid ise ta sellesse eriti ei usu. "Kui siis, kui kõik palgad ja kõik kulud langevad, aga praegu ma ei näe sellist võimalust," selgitas ta. Näiteks paljud taksod on liisitud ja need kulud ei muutu.
    Tallinna transpordiameti linnatranspordi osakonna juhataja Ruth Pärn ütles eelmisel nädalal, et absoluutne miinimum kilomeetrihinnas peaks olema 3,50 krooni juures. Rebane ei pea seda jätkusuutlikuks. "See võib-olla lühiajaline hind, kuid see ei taga tegevuse taastootmist. See katab kütuse ja elementaarse tasu taksojuhile, kui auto katki läheb, siis remondikulusid enam seal ei ole. Meie nii odavalt sõita ei suuda, enne on mõistlik lõpetada," lisas Tulika juht.
    "Praegused hinnad ei ole jätkusuutlikud, kannatavad kas taksojuhid, riik maksudega või firma omanikud," leidis ka P&P OÜ (Kiisutakso kaubamärk) juhatuse liige Paul Elmann. Ka arvas ta, et taksosid on liiga palju ja regulatsioonid segased ning vastukäivad. "Vaba turg ei toimi taksonduses. Isegi suuremates linnades reguleeritakse taksoteenust," lisas Elmann.
    Näiteks tõi ta, et taksot saab sõita igasugustega autodega. "Laki takso ütleb, et nemad sõidavad odavalt, neil on väikesed odavad autod. Aga klient ju kannatab. Soovib sõita kolm inimest lennujaamast suurte kohvritega, nad ei mahu sinna pisikesse Renaulti punni sissegi," selgitas Kiisutakso juht.
    Kasumi kohta kommenteeris Elmann, et hea on, kui ost otsaga kokku tullakse, mingit kasu ta sel ega järgmisel aastal ei looda. "Tuleb rasked ajad üle elada," lisas ta. Samuti ei usu ta eriti, et taksofirmasid kriisis vähemaks jääb. "Nimi jääb. Iseasi on, et firmas sõidab 50 takso asemel vaid 10 autot," ütles ta.
    Rebane tõi välja, et kui möödunud aastal otsiti kampaania korras taksojuhte, siis nüüd paljud arvavad, et sobivad taksojuhiks. "Tööjõupakkumine on suur, kvaliteet sellest kindlasti paraneb, sest saame juhte valida. Eelmisel aastal said taksojuhiks kõik, kes tahtsid," ütles Rebane.
    Taksojuhtide liidu juhatuse esimees Lembit Poolak näeb tööjõuvoolavuses ka negatiivset külge. "Püsiva professionaalse ameti tekkele pole see kaasa aidanud."
    Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liikme ja taksojuhi Lembit Poolaku sõnul toimub taksoteenuse hindade turul praegu dumping.
    "Kilomeetri omahind kütusehinda arvestades on sõltuvalt sõidukist 6-7 krooni," kommenteeris Poolak. See ei sisalda FIEst juhi töötasu ja riigimakse.
    Nõudlus taksoteenusele on Poolaku sõnul vähenenud eelmise aasta jaanuarist alates. Kui tavaliselt maiks olukord turistidevooluga paraneb, siis eelmisel aastal ei toonud kasvu ka suveperiood. "Minu käive ja töömaht vähenenud aastaga 60%," lisas Poolak. "Tallinna elanike ja linna külaliste teenindamiseks piisab 1500 taksost."
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.