Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamituru uus tulemine

    Internetibuumi ajal 1990. aastate lõpus prognoosisid paljud meediaspetsialistid, et internet kaotab paberlehed - julgemad oraaklid lootsid, et viie aastaga.
    Paraku ei suutnud internetimeedia leida endale kohe töötavat ärimudelit: ta ei leidnud üles ei oma reklaamiandjat ega oma lugejat.
    Meedia on nagu kirjakandja, kes toob sõnumeid. Olgu siis uudiseid või reklaame, olgu häid või halbu, aga nad lähevad konkreetsele lugejale korda. Kusjuures see on müüt, et kõik me väldime reklaamilehekülgi: hinnareklaame jälgitakse vahel innukamaltki kui uudiseid.
    Uue meediakanali sünni juures on peamiseks küsimuseks see, mil määral ta sööb ära varem eksisteerinud meediat ning mil määral ta loob täiesti uut tarbimisharjumust. Internet on suutnud luua määratult palju uut meediatarbimist. Varem ei olnud meil lihtsalt kommet surfata päeva jooksul läbi kõik uudisportaalid, et siis tunda sama päeva õhtul "Aktuaalset kaamerat" vaadates, et oleme "kõike seda juba kuulnud".
    Ometi ei tähenda see, et me "Aktuaalset kaamerat" ei vaata ja päevalehti ei loe. Info puhul ei mängi enam niipalju rolli fakt ise, vaid selle tõlgendamine. See on erinev meediakanalite ja sageli ka sama lehe võrguväljaande (operatiivne fakt) ja paberlehe (lisaväärtust pakkuv analüüs) vahel. Lugeja leiab oma kanali just sellest lähtuvalt.
    Majandusolude muutus lõi ajalehti valusalt. Meediaettevõtted on sulgenud lisaväljaandeid, lehed on õhemad kui kunagi varem, reklaamikäibeid võib võrrelda 1992. aastaga. Kuid ükski asi ei jää nii, nagu ta on.
    Raskustes on kõige lihtsam jätta ära paar reklaamikampaaniat ja kulude kokkuhoid on silmaga nähtav. Kuid vähe on firmasid, kes samamoodi sõrmenipsu peale jätaks kauba müümata. Moodne aeg eeldab, et kaup ja info kauba kohta tuleb kliendi juurde, eriti tarbekaupade puhul.
    Prognoosin, et peatselt tõuseb taas ettevõtete huvi üles leida oma klient, kellel on soov ja raha ostuotsuseks.
    Kuna eesmärgipärane ja läbimõeldud reklaam on kliendi leidmiseks parim viis, siis reklaamiturg lihtsalt peab ärkama uuele elule. Reklaamituru elavnemine on üheks ettevõtete käibe uue kasvu indikaatoriks.
    Kriisiaeg on parim aeg ka turuosa haarata. Ettevõtted, mis on valdkonnas teised-neljandad, võivad just siis targa turundustegevusega saada esimeseks-teiseks. Heal ajal on liidrite vastu raskem sõdida, sest nad lämmatavad suurusega kõik katsed nende turuosa kõigutada.
    Kriis on muutnud nii lugejate kui ka reklaamiandjate mõtteviisi. Lugeja otsib usaldusväärsust, reklaamiandja lojaalset klienti. Õigesti valitud meedia suudab need otsad kokku sõlmida, sest sageli on lugeja ja klient üks ja seesama inimene.
    Autor: Kadi Lambot
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.