Erisoodustus moondab sõiduautod kaubikuteks

Virge Haavasalu 25. veebruar 2009, 00:00

Selle aasta alguses kasvas seni 2000 krooni olnud erisoodustusmaks 4000 kroonile.

"Taotlused, mida me saame, ei ole selle mõttega, et teha endale veoauto, millega kaupa vedada, vaid pigem üritatakse mitte midagi tehes kategooriat muuta," ütles ARKi direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal Rein Einer.

Praeguse aja säravaimad näited on need, kui sedaankerega autost üritatakse kaubikut ehitada, tõi Einer välja. Isegi uued sõiduautod soovitakse tema sõnul kohe veoautoks ümber teha.

Eineri sõnul on eelmise aastaga võrreldes asutud pingsamalt kontrollima, mida müüakse ja mida maaletoojad asjast teavad.

Tööriistade ja kinnitustarvikute hulgimüügiga tegeleva ASi Würth juhatuse esimees Lauri Luks ütles, et maksukulu vähendamiseks on nad hakanud sõiduautode asemel soetama kaubikuid, aga ARK ei võimalda enam selliseid sõiduautosid ümber ehitada, mis mullu veel lubatud olid.

"Kui algul lootsime, et ümberehitusfirmad ajavad ise paberid korda, aga nemad said negatiivsed vastused, siis nüüd tegime ametlikult taotlused ARKile," rääkis Luks. "Veel ei ole vastust saanud," lisas ta.

"Põhisuund on see, et läheme kaubiku peale, sest seal saab kehtestada firmasiseselt madalama kilomeetrihinna," põhjendas Luks. Würthi autopargis on Luksi sõnul üle 70 auto ja sõiduautosid neist on 40. "Meil tuleb üle 100 000 krooni erisoodustusmaksu kuus, see on ikka väga jõhker," nentis suurettevõtte juht.

Sõidupäevikut võib Luksi sõnul pidada firma, kus on viis autot, nemad peaksid selleks palkama eraldi inimese, odavam on sõiduauto ümber ehitada. "Ühe auto kohta läheb umbes 5000 krooni, mis on kahe kuu erisoodustusmaks. Nii et kahe kuuga on ümberehitamine ennast ära tasunud," põhjendas ta.

Sõiduautodele ja bussidele ümberehitustöid tegeva Bennetti omaniku ja juhi Arvi Eidiski sõnul pole praegu võimalik sõiduautosid kaubikuteks ümber ehitada. Suusõnaliselt on öeldud, et ei saa, aga konkreetseid juhiseid ei ole, miks ei saa, lisas Eidisk.

"Klient oma ümberehituse taotluses ei pea ju ametnikule põhjendama, kas ta veab leiba või rauda," rääkis Eidisk, kas ta on selgitanud sõiduauto ümberehitamise vajadust. "Selleks on ju tehnilised tingimused, millele kaubik peab vastama," ütles ta, lisades, et ümberehitamine ei ole massiline.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2011, 17:57
    Otsi:

    Ava täpsem otsing