Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teedeehitajad töö vähenemise hirmus
"Praegu on küll märgid sellised, et investeeringud näiteks kohalike teede ehitusse on juba nii väiksed, et sellest ei jätku ühele ettevõttelegi," ütles Trefi juht Andres Gailit. Samas pole tema sõnul Trefis suurkoondamisi korraldatud.
"Inimesed istuvad pooletariifselt kodus just sellepärast, et me ei tea, mis hanked välja kuulutatakse. Aga kui koondamine tuleb, puudutab see teedeehituses tuhandeid inimesi, sealhulgas neid, kes on ehitusega seotud, nagu vedajad, materjali valmistajad," märkis ta.
Gailit lisas, et kui raha on vähe, peaks tegema seda, mis annaks tööd paljudele. "Näiteks väikelinnades kõnniteede ja äärekivide ehitamine annaks tööd ega maksaks sama palju kui tuhandeid tonne asfalti panna," sõnas ta.
TREV-2 juhi Peeter Vilipuu sõnul pole neil masskoondamisi plaanis. "Kui möödunud aastal palgal tõusid, siis nüüd me räägime palkade külmutamisest või insenertehnilise personali ehk ametnike palga vähendamisest," selgitas ta. See ei oleks mingi katastroof, kui kõigil vähendatakse palkasid 10 protsenti, lisas Vilipuu.
Aspi juht Erkki Suurorg ütles, et töömahtude vähenemise ja pikaajaliste projektide lõppemise tõttu koondati aasta lõpus 50 inimest. "Praegu käivad töötajatega läbirääkimised palkade vähendamiseks minimaalselt 15 protsendi ulatuses. Kui riigieelarveliste projektide ja hooajatöö maht väheneb, oleme sunnitud nii tööliste kui ka inseneride osas taas koondamise peale mõtlema hakkama," kinnitas ta.
Suurorg usub, et sellel ja järgmisel aastal tulevad teedeehituses ja ehitussektoris äärmiselt rasked. "Et olla hangetel edukad, peame suutma viia alla otsekulud ja suurendada kõikvõimalike protsesside efektiivsust," ütles ta.
Ettevõtjate sõnul jätkub suure tõenäosusega tublisti alla omahinna pakkumine. "Mahud vähenevad märkimisväärselt ja juba firma ellujäämise nimel tehakse kohati täiesti jaburaid pakkumisi," lisas Talteri juht Sven Pertens.
Maanteeameti juht Koit Tsefels ütles, et üsna palju remondiobjekte ootavad väljakuulutamist, et saaks suvel tööd alustada. "Püüame neist osa kuulutada välja sellise tingimusega, et kui riigieelarve vahendid ei võimalda, siis lepingut ei sõlmita," sõnas ta.