Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbija hinnameelespea
Kauba ja teenuse hinnast tuleb tarbijat teavitada enne ostutehingut. See peab olema lõpphind, mis sisaldab kõiki makse. Nt peab lennupiletite hind sisaldama ka lennujaamamakse. Kui pakendile on määratud tagatisraha, avaldatakse kauba müügihind kahes osas - kauba ühiku hind ja pakendi tagatisraha suurus.
Eelpakendatud kaupadel tuleb lisaks müügihinnale avaldada ka ühikuhind - kauba kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri või tüki hind. See ei kehti kauba puhul, mille ühikuhind on sama müügihinnaga. Kuna sarnased tooted, nt leib, kohv, vorst, hambapasta, pesupulber, on tootjad pakendanud eri suurusega pakenditesse, aitab ühikuhind tarbijail hindu võrrelda ja kergendab valikut. Kauplejal pole mõtet meelitada tarbijaid ostma "odavaima" müügihinnaga kaupa, kui see on sarnastest toodetest väiksemas pakendis.
Kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis kaupade juures olevaile hindadele ja ostutšekil on kõrgemad hinnad, pole tarbijal õigust saada toodet madalama hinnaga. Kui ostja pole hinnaga nõus, võib ta ostust lihtsalt loobuda. Samas tuleb müüja sellist tegu käsitleda tarbija eksitusse viimisena, mis on karistatav. Parim on lahendada probleem kohe, kassa juurest lahkumata. Kui tarbija avastab eksituse või hinnapettuse alles kodus, tuleks kiiresti pöörduda müüja poole ja taotleda ostu tühistamist.
Autor: Maily-Maria Kiviselg