Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus: Kuidas inimesi tarbima panna?
Enn Parel, Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor
Jaekaupmehed võivad küll erinevaid võtteid kasutades anda oma panuse tarbimise suurendamisse, kuid need meetmed ei mõjuta tarbimist kuigi oluliselt, sest tarbimine põhineb usaldusel ning makromajanduslikel arengutel.
Oluline roll usalduse loomisel on meedia kanda. Tarbimist on võimalik taastada usalduse kaudu ja läbi selle, et inimestesse süstitakse optimismi homse päeva suhtes.
Mare Teichmann, TTÜ psühholoogiaprofessor
USA ühiskond on kogu aeg olnud tarbimisele üles ehitatud. Eesti ühiskond ei ole. Ma ei oskagi öelda, kas see mõjuks hästi või halvasti, kui me hakkaks USA mudelit Eestisse tooma.
On suurepärane, et inimesed on vähem tarbima hakanud. Meie poodlemise ulatus kippus vahepeal kontrolli alt välja minema. Võib-olla lähebki nüüd normi piiridesse. Enne mõtle ja siis osta.
Inimesi ei saa sundida ainult sellepärast tarbima, et ettevõtetel hästi läheks. Majanduse elavdamiseks on hoopis teistsugused hoovad, kui vaeseid inimesi sundida igaks juhuks poest kaupu ostma. Selleks tuleb valitsusel üht koma teist ära teha. Esiteks hakata euroraha kasutama.
Autor: ÄP