Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lähim mess toimub põhjanaabritel
Transpordi- ja logistikamess on Soome suurim erialamess, mida peetakse kord kolme aasta jooksul. Profexpo OÜ projektijuht Tiit Sarv vahendab, et tänavusele messile on märtsi alguse seisuga registreeritud üle 200 osaleja. Messi korraldavad Soome Messid koos Soome Ostu- ja Logistikaliidu ning Soome Transpordi- ja Logistikaliiduga.
Et messi teemad on ulatuslikud, iseloomustab juba lai teemavalik, alustades veoautodest, lõpetades logistikateenuste ning ka erialanõustamisega. Eri teemade kaupa hõivavad eksponendid messikeskuse neli halli ning välisterritooriumi.
Viimasest messist meenutab Sarv, et 2006. aastal oli messil üle 45 000 külastaja. "Lisaks erialaspetsialistide ärikohtumistele on saanud meeldivaks tavaks tulla messile kogu perega," möönab Sarv, et uudistama tullakse uusi autosid, busse ning meelelahutusprogrammi.
Sarve hinnangul on erialamessina tuntud üritus populaarne ka Eestis. "Teadaolevalt planeerivad mitmed Eesti ettevõtted messil osalemist eksponendina," ütleb Sarv. Küsimusele, mida messilt enim oodata, vastab ta, et kindlasti annab mess ettekujutuse Soomes tugeval järjel olevast transpordi majandusharust ning innovaatilistest suundumustest logistikas. Samas ei oska Sarv siiski nimetada ühtegi juba tänavusele messile registreerunud Eesti ettevõtet.
Ka Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti möönab, et tänavu pole ükski Eesti firma teada andnud, et eksponeeriks end mais toimuval transpordi- ja logistikamessil. Varasemate aastate kohta teab ta, et seal on end näitamas käinud Soome osalusega Eesti firmad.
Lusti lubab, et ehki assotsiatsioonil ei ole võimalik ettevõtteid messil osalemiseks rahaliselt toetada, annavad nad kõigile soovijaile organisatoorsed abi. Ühtlasi soovitab Lusti kõigil valdkonna ettevõtetel leida võimalus messi külastamiseks, kuna tegemist on siiski põhjamaade mõjukama ja suurema transpordi- ja logistikamessiga. Assotsiatsioon ise võtab Helsingis toimuvast messist osa külalisena.
Kindlad messil osalemise plaanid on Eestil siiski olemas. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning EAS on kinnitanud rahvusvahelisel konteinervedude messil Intermodal 2009 osalemise riiklikult toetatavate ühisstendide nimekirja.
"Sellisel messil osaletakse, kuna transiit on riiklikult prioriteetne valdkond," kommenteerib EASi ettevõtluskonsultant Marion Raudsepp. Tema sõnul käivad ettevalmistused novembri messil osalemiseks, mistõttu pole võimalik välja öelda, mitu ettevõtet riiklikus ühisstendis osaleb ning kes on need firmad.
Möödunud aastal prooviti ka Eestis taaselustada logistikamessi, kuid järsk majanduslangus tõmbas üritusele kriipsu peale.
Eelmisel aastal üritas Eesti Expo üle kümne aasta taas korraldada logistikamessi Eestis. Projektijuht Elys Tsupsman ütles mullu, et Eesti on logistikamessiks küps.
Paraku läks aga teisiti. Esimese hooga lükkus mais toimuva pidanud mess sügiseks novembrikuusse. Põhjendus oli, et ettevalmistusaeg ürituse jaoks pole olnud piisav.
Kuid septembris selgus, et planeeritud mess jääb siiski ära. "Selle põhjuseks on asjaolu, et messi ettevalmistust mõjutab väga tugevalt majanduslangus Eestis. Paljud ettevõtted on sunnitud piirama turunduseelarveid, mis teeb raskeks ürituse korraldamise," selgitas Eesti logistikamessi projektijuht Elys Tsupsman. Novembris toimuma pidanud messil pidi olema 50 kuni 100 osalejat.
Küsimusele, millal uus mess võiks toimuda, ei osatud toona vastust anda. "See oleneb turu seisust, mida ei suuda meist keegi kontrollida," ütles projektijuht.
Nüüdseks on Eesti Expo suhtes algatatud pankrotiprotsess.