Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liiklusõnnetuste kogukahju oli eelmisel aastal 825 miljonit krooni
Fondi juhi Kristjan Niinemaa hinnangul vähendasid eelmisel aastal liiklusõnnetuste hulka mitu tegurit. "Esiteks tõhustas politsei tublisti liiklusjärelevalvet, tabades 42% enam liiklusrikkujaid kui aasta tagasi," rääkis ta.
"Teiseks tuleb arvestada ka eelmisel aastal üsna kõrgele kerkinud mootorikütuste hinda ning samal ajal kütusetarbimise vähenemist 26% võrra," märkis Niinemaa.
Siiski pole kahju vähenemine toonud kaasa kindlustuse erilist hinnalangust. ERGO Kindlustuse juhatuse liikme Sergei Vahnitski sõnul oli liikluskindlustuse hindade tõstmine 2008. aastal loomulik reaktsioon üle-eelmise aasta liikluskindlustuse hiigelkahjumile, mis ulatus 145 miljonile kroonile.
"Sellest kahjumist tulenevalt korrigeerisid paljud seltsid oma hindu," märkis ta. "Praeguste trendide analüüs peaks kevadel valmima ning sellest selgub hinnakorrektsiooni vajadus," kommenteeris Vahnitski võimalikke hinnamuutusi.
Nendel mudelitel-markidel, mis sattusid eelmisel aastal enam liiklusõnnetustesse, tariif tõuseb, samas kui väiksema kahjustatistikaga mudelitel langeb, lisas ta. Samas on keskmisi muutusi Vahnitski sõnul vara ennustada.
If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Eva-Grete Aljas märkis, et nemad korrigeerivad liikluskindlustuse hindu vastavalt kahjususele. Tema hinnangul näitasid 2008. aasta jooksul liikluskindlustuse tulemused paranemise märke ja seetõttu on tänavu olnud võimalik mõnes kliendisegmendis tariife alandada. "Näiteks liisinguautode puhul on hinnalangus olnud kuni 7%," märkis Aljas.
Liikluskindlustuse fondi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa kinnitusel on kolm sagedasemat liiklusõnnetuse liigitust olnud aasta-aastalt samad: tagurdamine, tagant otsasõit ja teeandmiskohustuse eiramine.