Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aita töötajal olla hea teenindaja

    Märts on hea teeninduse kuu, kui pööratakse tavapärasest rohkem tähelepanu teenindajatele ja teenindusele.
    Restorani Vapiano juhataja Tarvo Jaansoo sõnul on neilt tihti küsitud, kust nad töötajad, kes kliendiga räägivad, leidnud on. "See on igapäevase töö vili ja meie standard - meie töötajad peavad klientidega rääkima. Kokk peab küsima, kas klient soovib rohkem küüslauku või tšillit. Klienditeenindaja peab küsima, kuidas kliendile meeldis, kas ta jäi rahule ning lahkudes soovima kena päeva." Jaansoo sõnul meeldib see inimestele rohkem kui "möh" või üldse saamata jääv tagasiside.
    "Särav naeratus ja "tere" sisse tulles, "tore, et meid külastasite ja tulge meile jälle" ära minnes, see on meie teenindaja töö lahutamatu osa ja see jääb kliendile meelde. Eestis on see erakordne, eestlane ei ole ju oma loomult hea teenindaja. Pigem ta põrnitseks klienti altkulmu," räägib Jaansoo.
    Jaansoo sõnul ei piisa sellest, kui öelda töötajale üks kord, et nii peab tegema. "Ma räägin seda iga päev, siis on sellest kasu," räägib Jaansoo.
    OÜ Inscape Koolitus konsultandi Maris Söödi sõnul on teenindaja staatus ja ootused temale viimastel aastatel tublisti teisenenud. Rohkem kui kunagi enne oodatakse teenindajalt, lisaks oma valdkonna, toote või teenuse tundmisele, suutlikkust ära tunda ja arvestada kliendi emotsionaalseid vajadusi.
    "Võiks isegi öelda, et need vajadused, mille täitmine lähedaste ja sõprade ringis jääb vajaka, on kandunud paljuski üle teenindussfääris töötavatele inimestele - näiteks inimese soov saada lõpuni ära kuulatud ja mõistetud, olla hooliva ja tähelepaneliku kohtlemise objekt, tunda end turvaliselt ja kaitstuna ning julgeda näida abitu ja ebakompetentne," räägib Inscape Koolituse konsultant Maris Sööt.
    "Rohkem kui kunagi varem on vaja tulla toime kliendi eripalgeliste emotsionaalsete reageeringutega, mis eeldab kohati lausa psühholoog olemist," räägib Sööt. Näiteks võib klient oma praegustest majandusraskustest tulenevate pingete väljaelamisel kasutada teenindajat piksevardana või oodata temalt alateadlikult teatud otsuste ärategemist, vastutuse jagamist, mitu sammu ette nägemist jne.
    Söödi sõnul on praegusel ajal teenindajale väljakutseks ka pideva baasärevusega hakkama saamine. "Valitseb tunne, et hingatakse kuklasse, järjekord tööletahtjaid on ukse taga ja niipea, kui töötajaga rahul ei olda, seesama uks sulgub, aga juba inimese selja taga. Sellises püsivas ärevusseisundis on väga raske endast parimat anda," räägib Sööt.
    Lisaks tuleb hakkama saada teravast konkurentsist ja ellujäämisvõitlusest tuleneva järjest suureneva klientide nõudlikkusega ja võib-olla isegi kohatise teadliku manipuleerimisega - kliendil on lihtne ähvardada, et läheb konkurendi juurde, kui tema tingimustega ei arvestata.
    Teenindajal aga ei pruugi Söödi sõnul sellises olukorras otsuse tegemiseks volitusi olla.
    Pole võimalik olla efektiivne, empaatiline ja suhtlusaltis, kui endas on ebakindlus ja ärevus ning valdavad pigem negatiivsed tunded - hirm tuleviku pärast ja infopuudus.
    Tööandja võiks seetõttu ootused klienditeenindaja suhtes selgelt välja öelda, anda rohkem tagasisidet kui tavaolukorras, võimalusel küsida ja võtta arvesse ka töötaja arvamust.
    Teenindaja oskus emotsioone mõista ja nendega toime tulla määrab ära teenindamise õnnestumise või ebaõnnestumise, ütleb TÜ majandusteaduskonna doktorant Elina Tolmats.
    Oskus selgitada välja, millised emotsioonid klienti valdavad, annab eelise olukorra kontrolli all hoidmiseks. "Kui klient ei ole rahul, väljendab ta seda negatiivsete emotsioonide tulvaga. Samas teenindajal tuleb mõista, et kliendi pahameel on harva seotud teenindaja isiksusega, kliendipoolne negatiivsus on suunatud kas teenindusettevõttele, teenindaja rollile või tingitud mõnest muust tegurist, nagu näiteks pahandused kodus või tööl," räägib Tolmats.
    Teenindamine ei ole pelgalt seotud vaid teenindaja ja kliendi suhtega. Teenindamisse on hõivatud kolm poolt: klient, teenindaja ja teenindusettevõte.
    Kui keskenduda sellele, mis rolli emotsioonid teenindamisel mängivad, siis teenindusettevõtte kultuur oma normide kaudu ja ka keskkond määrab ära, kuidas tullakse toime negatiivsete emotsioonidega.
    Näiteks võib ettevõttekultuurist tulenevaks normiks olla, et probleemsete klientidega tegelemisel on teenindajal õigus võtta tõrjuv hoiak ja vabaneda kliendist nii kiiresti kui võimalik. Samas võib probleemne klient olla teenindajale väljakutse ja võimalus selgitada välja teenindamise ebakõlad.
    Keskkond võib samuti nii takistada kui ka soodustada teenindamisel emotsioonidega toime tulekut. Ettevõte võiks Tolmatsi sõnul muretseda selle eest, et teenindajal oleks nn emotsioonide tsoonid (teenindustsoonist eraldatud ruum), kus ta saab ennast lõdvaks või pea norgu lasta.
    Kui emotsioonide tsoon puudub, võetakse teenindajalt ära võimalus oma rollist korraks välja astuda ning ta võib seetõttu hakata oma emotsioonidega tegelema teenindamisprotsessi käigus, mis omakorda võib kahjustada teenindamisettevõtte kehtestatud põhimõtteid ja väärtusi.
    Lisaks kultuurinormidele ja keskkonnale edendavad Tolmaki sõnul olulist rolli teenindamisel ka kollektiiv ja juhtimine.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.