Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiire kukkumine nüüd ehk möödas

    Hea, et langus ei ole süvenenud, vaid on kolme kuuga pidama jäänud, ütles Tallinna Lennujaama juht Rein Loik. 2009. Esimese kolme kuuga kukkus lennujaama reisijate arv veerandi võrra ja kaubamahud kahanesid kolmandiku.
    "Kui majandus kosub, hakkab lennundus esimesena kosuma. Inimestel on kõige lihtsam reisimiste pealt kokku hoida," lisas ta.
    "Eelmise aasta ja selle aasta esimene kvartal erinevad nagu öö ja päev," ütles E-Piima juht Jaanus Murakas.
    "Kaup laos ei seisa ja me oleme müünud, kuid hinnatase on võrreldes aastatagusega hoopis teises suurusjärgus," lisas ta.
    "Käibe kukkumine on olnud esimeses kvartalis ca 35 protsenti. See oli ootuspärane tulemus, sest hinnatase on sama olnud eelmise aasta lõpust - kolmandast-neljandast kvartalist alates," sõnas Murakas. "Oleme ehk jõudnud põhja või põhjale lähedale hindade mõttes. Aga siin pole mingit garantiid," ütles Murakas.
    Jaekaubandusketi OG Elektra juht ja omanik Oleg Gross ütles, et võrreldes mullust ning selle aasta märtsi, on tänavu käibe kahanemise suurusjärk ligi 15%. "Et majandus tagasi läheb, selles polnud kahtlust, aga et toidukaup nii palju tagasi läheb, seda ausalt öeldes ei uskunud."
    "Aga näha on, et osa inimesi on ostjate rivist täitsa ära langenud. Tundub, et töötust on rohkem, kui statistika näitab," rääkis Gross.
    Gross ütles, et prognoosib langust ka teiseks kvartaliks. "Ma ei usu, et 2009. aastal veel mingit paranemist tuleb. Ma ei arva, et langus enam nii kiire on, aga langus siiski jätkub."
    "Arvan, et kõige mustema stsenaariumi järgi tuleb langust kuni 30%, siis peaks majandus põhjast välja ujuma hakkama," ütles Gross.
    Järsk langus on peatunud ja õppetunnid kätte saadud, ütles ekspedeerimisettevõtte Schenker juht Meelis Arumeel.
    "Üllatusi ei olnud. Oleme turuga ühes joones," kommenteeris Arumeel. Ühtegi numbrit ta kahjuks öelda ei saanud, kuna Schenkeri omanik DB plaanib börsile minna. "Aga võtke majanduskasv ja korrutage see kahega, saate logistikas valitseva trendi," andis ta vihje. "Ehk umbes 10%-line langus korrutada kahega."
    Ta lisas, et import väheneb kiiremini kui eksport, mida on näha ka väliskaubanduse defitsiidi kahanemises. "Kui vedajatega rääkida, siis välja ei taha enam keegi minna, kuna autod ei tule Euroopast tagasi," lisas ta.
    Arumeel ütles, et järsk langus algas oktoobri teisel nädalal, kuid nüüd ollakse loodetavasti põhjale lähedal. "Viimased neli nädalat on järsk langus peatunud," selgitas ta. "Kui vaadata sektorite kaupa, siis laondus on veel languses."
    Liviko juht Janek Kalvi kommenteeris esimese kvartali tulemusi, et siseturu käive kahanes ligikaudu 10%, kuid eksport kasvas 23%. "Müügimahtude kasvu tingis suurenenud müük välisturgudele, ennekõike Lätti ja Leetu. Samas hindame kohaliku alkoholituru languseks 15-20%," rääkis ta.
    "Tulemus oli ootuspärane. Peab tunnistama, et kartsime Eesti turul veelgi suuremat tagasilööki," tõdes Kalvi. Ta lisas, et loodetavasti ei tule teises kvartalis langus suurem kui 10%.
    BLRT Grupi esimese kvartali käive oli 800 miljonit krooni, mullu samal ajal 1,2 miljardit.
    "Langus seega umbes 30%. Mereveod tervikuna on maailmas langenud ca 30%, mistõttu on märkimisväärselt vähenenud ka laevaremont. Samuti on kukkunud metalli hinnad," rääkis BLRT Grupi kommunikatsioonidirektor Anu Hallik. "Prognoosisime küll langust, aga väiksemat. Käive oli plaanitust ca 22% väiksem."
    "Prognoosime teises kvartalis siiski natuke paremaid tulemusi," lisas Hallik.
    Uus Maa Kinnisvarabüroo juhatuse esimees Jaanus Laugus ütles, et praegu võib olla eramute turul suurepäraseid leide.
    Pakkumiste hulk on suur ning häid ja hea asukohaga maju on müügis mitmeid, märkis ta.
    "Eriti tasub jälgida kõrgema hinnaklassiga pakkumisi, kus turu kukkumine on olnud kõige rängem ja tõusufaas tuleb magusaim. Võite heal ajal osta 10-15 miljonit väärt oleva eramu 30-50protsendilise allahindlusega," andis Laugus nõu.
    Lauguse sõnul on pakkumiste hulk ja ühtlasi hinnalangus olnud esimeses kvartalis suurim magalates, kusjuures langustrend on valitsenud kogu piirkonnas.
    "Võime loota pakkumiste aina atraktiivsemaks muutumist huvilistele ja langustrendi peatset pidurdumist, kuna korteri ruutmeetri hind on magalates langenud keskmise kuupalga tasemele ja isegi veidi madalamale, mis annab paljudele võimaluse kinnisvara ostmiseks," ütles Laugus.
    "Ühtlasi on taas aktiviseerunud pankade tegevus laenuvõimeliste klientide leidmiseks ning koostööks kinnisvarabüroodega."
    Esimene kvartal oli raske. Silmatorkavalt raskemas seisus on ehitussektor ja automüüjad, sest seal on langus kõvasti üle poole. Ning siis ka liisingufirmad koos autodega. Ülejäänud sektorite puhul on juba raskem vahet teha, kas esimene kvartal oli halb või väga halb.
    Praegu pole kusagil suuri paranemise märke näha, jääb raskeks. Trendid jätkuvad. Ma arvan ja loodan, et me oleme põhja ligidal.
    Nii hullu kukkumist, nagu viimased neli kuud olid, ei tule, aga me jääme põhja ligidale. Natuke veel halveneb ilmselt, aga see ei välista, et mõnel võib paremini minna. See sõltub juba ettevõttest - mõnel on head partnerid ja mõnel head tellimused.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.