Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tänane valik: uuenda või sure
Innovatsiooni seisukohalt on mõned faktorid olulisemad kui teised ja mõned isegi kahjulikud sellise määrani, et võivad innovatsiooni ja uuendusliku tegutsemise ja käitumise täielikult hävitada. Üks selliseid faktoreid on organisatsiooniline struktuur. See, kuidas ettevõte on üles ehitatud ja organiseeritud. See võib teid luua või hävitada. Seega muutub ülioluliseks, kuidas me ettevõtet organiseerime ja juhime.
Tsentraliseerimise tunneb ära tippjuhtkonna kontrolli, ühesuunalise kommunikatsiooni ja volituste piiratud delegeerimise järgi. Parim näide on bürokraatlik organisatsioon, mille struktuur piirab innovatsiooni ja sageli hävitab selle. Ainult juhatus teab, mida, millal ja kuidas teha. Töötajad teevad seda, mida kästakse. See struktuur on loodud selleks, et juhatus saaks säilitada ja teostada ranget kontrolli.
Veel üks innovatsiooni "tapja" on formaliseerimine - range, sundiv süsteem kirjalike ettekirjutuste, keerukate otsustusprotseduuride ja kommunikatsiooniga. Kõik tegevused, inimesed järgivad reegleid. Kõik toimub ülalt alla.
Kui teil juhtub olema idee näiteks toote, teenuse või tava täiustamiseks, peate selle esitama oma ülemusele, kes omakorda teavitab oma ülemust, kes omakorda… Tippjuhtkonnani jõudmisel ei ole see enam teie idee või ei pruugi te seda ideed enam ära tunda. Või on aeg, mis idee teieni naasmiseks kulub, nii pikk, et olete selle unustanud või huvi kaotanud.
Range formaliseerimine on perfektne moodus innovatsiooni ja innovatiivsete töötajate hävitamiseks. Nad kas ei esita enam ideid või lahkuvad - nende uuenduslik panus ei ole teretulnud.
Eesmärgi selgus on veel üks faktor, mis näitab positiivset korrelatsiooni organisatsiooni innovatiivsusega. Selgete eesmärkidega ettevõtteil, kes suudavad oma eesmärke edastada ja saavutada töötajate pühendumine, on eelis, kuna inimesed teavad, mida organisatsioon soovib ja mida neilt oodatakse. See võib nende uuenduslikku käitumist innustada ja innovatsiooni positiivselt suunata.
Ettevõtted soovivad innovatsiooni, nad vajavad seda. Kõigil toodetel või teenustel on oma elutsükkel. Kui te ei suuda end, oma tooteid või teenuseid uuendada, siis te surete. Tänapäeva ülikonkureerival ja kiiresti muutuval turul ei kulu kaua aega toote vananemiseks ja teie ettevõtte väljavahetamiseks konkurendi poolt. Innovatsiooni eesmärk on kaasa aidata edukale progressile ja ettevõtte tuleviku loomisele, tugevdada selle konkurentsivõimet, kindlustada selle kasum ja seeläbi tulevik. Uuenda või sure!