Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikefirma kurdab riigi omavoli üle

    "Ei suuda enam sõita ja riigiga võidelda," kommenteeris Penu pankrotimenetluse algust. "Riigi bussid sõidavad ees, meie tühjalt järel. Kõik vaatavad, kuidas raha kokku hoida ja ostavad kuukaarte, millega meie võistelda ei suuda."
    Ka ei uuendata enam tema sõnul meelsasti liinilubasid ja tellimusvedude arv on kokku kuivanud. "Väikevedajad on kõik hädas," lisas Penu, kelle sõnul soositakse suuremaid firmasid.
    Praegu on suurim võlausaldaja liisingufirma Afin Baltica AS ettevõttelt bussid ära võtnud ja nõuab lisaks 140 000 krooni. "Tööd teha ei saa, aga maksma peab. Võiks ikka olla nii, et mina võtan äririski ja nemad võtavad ka mingi riski," ütles Penu, kelle sõnul busse rahumeelselt tagasi anda ei saa.
    MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus tegevdirektori Ago Kokseri sõnul on pankrotiohus Mauman Reiside omaniku süüdistused, et riik firma pankrotti ajab, hämmeldust tekitavad.
    "Nendega on meil varem ka probleeme olnud. Nad omavolitsevad, ei kooskõlasta sõiduplaane. Osa väljumisi jääb neil ära," rääkis Kokser ja kinnitas, et nemad väikevedajaid ei kiusa. "Korraldasime 2007. aastal riigihanke, mille nad võitsid, kuid lepingut keeldusid allkirjastamast. Me olime sunnitud uue hanke korraldama."
    Siiski on tema sõnul esmatähtis panna ressurss avalikesse vedudesse. "Kui reisid jäävad ära, on sõitjad ju hämmeldunud. Kõik peab olema korrektne ja reisijate teenindamine tagatud. Teisiti ei ole mõeldav. Seni on avalikud liinid selle tagada suutnud," on Harjumaa Ühistranspordikeskuse juht kindel.
    Kokser selgitas, et pikas perspektiivis on plaan korrastada Harjumaa bussiliiklus. Seni sõitsid ettevõtted enamasti nn kommertsliine, mida riik ei doteeri. MTÜ on hakanud aga aktiivselt liinivõrku korrastama ja paljudesse kohtadesse tekib avalikke liine juurde.
    Avaliku liini tuludest on tema sõnul 40 protsenti piletitulu ja 60 protsenti maksab riik dotatsioonina.
    Piletitulust riisub sealjuures kommertsliini sõitev vedaja Kokseri sõnul koore ja avalikule liinile jääb vaid lõss. "Meie peame vedama koolilapsi ja sõitma ka siis, kui ei ole tipptund," lisas ta.
    Kokseri sõnul on kavas suurem osa bussiliine nn avalikeks liinideks muuta ja kommertsalustel jääksid sõima nn mugavusliinid. Selleks on valmis kirjutatud juba 23 miljonit krooni maksev projekt, et analüüsida liinivõrku ja selle efektiivsust.
    Hiljemalt aastaks 2010 on plaanis avada avalikud liinid ka Maardusse ja Sauele, kuhu praegu sõidavad vaid kommertsliinid.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.