Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi uus juht proovib poeketi turuosa laiendada
"Rimi Eesti uue juhina on minu soov mõista siinseid kliente ning nende käitumist," selgitas Christer Östholm. Tema sõnul ostavad inimesed enam-vähem sama palju, kuid odavamaid tooteid, seetõttu oli märtsis käibelangus 3,2%, rääkis ta tulemustest.
Selle aasta esimese kvartali käive oli Eestis 89,3 miljonit eurot. Võrreldes 2008. aasta sama perioodiga tähendab see 1,1% käibe kasvu. "Isegi karmimatel aegadel oleme kasvanud," kommenteeris Östholm.
Uue juhi sõnul plaanitakse kasvatada omatoodete arvu, mis peaks aasta lõpuks olema tuhat. "Oluline on, et omatooteid saame pakkuda soodsa hinnaga."
"Fokuseerime sellele, et suurendada kohaliku toidu osakaalu. 85% meie värskest kategooriast on Eesti päritolu: tomat, kurk, kartul," rääkis Östholm.
Säästumarketite direktori Regina Velbergi sõnul on keti külastatavus viimase aasta jooksul järk-järgult suurenenud. "Suurimat kliendiarvu kasvu näeme uuenduskuuri läbinud kauplustes. Mitmetes poodides on kliente võrreldes aastataguse ajaga koguni viiendiku võrra rohkem," märkis Velberg. Säästumarketites alustati uuendusi eelmise aasta sügisel.
Teistest kaubanduskettidest pole keegi nõus oma turuosa loovutama
Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen kommenteeris Rimi Eesti laienemisplaane, et arvestades tarbijate ratsionaalset käitumist, võidab lähiajal Eesti jaeturul kett, mis suudab pakkuda tarbijatele soodsat hinda koos kvaliteediga.
"Kui jätta kõrvale põlengu tõttu kinni olnud Mustamäe Prisma, on meie kliendiostude arv I kvartalis kasvanud 6%, mida hindame väga heaks tulemuseks," rääkis Lihavainen.
Maxima kommunikatsioonijuht Tambet Asi möönis, et jaekaubanduses valitseb väga terav konkurents. "Tänu soodsatele hindadele ja pidevatele sooduskampaaniatele oleme viimastel aastatel enda turuosa jõudsalt ja pidevalt suurendanud, kättevõidetud turuosa loovutada ei kavatse," sõnas ta.
Kvartalitulemusi Maxima veel ei avalikusta. "Nii klientide arv kui ka käive on kasvanud, kuid tulemused jäävad siiski üldise tarbimise vähenemise tõttu prognoositutele alla," märkis ta vaid.
Rimi klientide arv kasvas selle aasta märtsis aastataguse ajaga hüpermarketites 13% (7% identsetes kauplustes ehk kauplused, mis olid eelmisel aastal avatud); supermarketites 28% (3% identsetes kauplustes); Säästumarketites 13% (5% identsetes kauplustes).
Üleeile tulemused avaldanud Tallinna Kaubamaja Selveri ketis on samuti esimeses kvartalis ostude arv kasvanud.