Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konekesko sai kõvasti kahju

    See on röögatu kogus. Kaubiku või kalluriga ei tasu sellist väetisehunnikut isegi mitte üritada ära vedada.
    Piltlikult öeldes on 6500 tonni väetise transportimiseks vaja vähemalt 270 raskeveokit, mis võivad maksimaalselt koormasse võtta korraga kuni 24 tonni kaupa.
    Või kui soovite, siis sobiks ka 108 kaubavagunit.
    Viru ringkonnaprokuratuuri prokuröri abi Enn Pustak räägib Äripäevale, et 16. märtsil alustas Ida politseiprefektuuri majanduskuritegude talitus kriminaalmenetlust karistusseadustiku paragrahvi järgi, mis käsitleb omastamist suures ulatuses.
    "11. detsembrist eelmisel aastal kuni tänavu 13. märtsini on Konekesko Eesti poolt laolepingu alusel kasutatavates laoruumides Lääne-Virumaal tekkinud puudujääk erinevate nimetuste väetiste puhul ligi 6500 tonni kogumaksumusega 32,7 miljonit krooni, mis moodustab kahju suures ulatuses," ütleb Pustak.
    Tema sõnul on praeguseks kahtlustatavana üle kuulatud kaks inimest.
    Ta ei soovi öelda, kas tegemist on Konekesko palgalehel olevate töötajatega või ladu rentiva ettevõtte hingekirjas olevate inimestega.
    Äripäeva andmetel tegid börsifirmale rehepappi siiski tema enda töötajad, kes Rakke vallas Ao külas asuvast rendilaost väetise kõrvale sahkerdasid.
    Pustaku sõnul käib praegu ettevõtetes audit puudujäägi tekke põhjuste tuvastamiseks.
    Ta lisab, et Konekesko pöördus ise politseisse, et majanduspolitseinikud väetisekao põhjused välja selgitaks.
    Kui väetise omastamises keegi kohtus süüdi mõistetakse, võib teda oodata rahaline karistus või kuni viieaastane vangistus.
    Väetise kogust arvestades on võimalik, et tegelikult liigutati väetist vaid paberil, fiktiivsete arvete abil.
    Konekesko Eesti ASi juhatuse liige Raivo Paavel ei soovi kuritegu pikemalt selgitada.
    "Küsige prokuratuurist. Enne, kui asi ei ole kohtumenetluseni jõudnud, me asjast ei räägi," jääb Paavel napisõnaliseks.
    Aasta põllumeheks valitud Lääne-Virumaa suurtalunik Jaak Läänemets ütleb, et 6500 tonni väetise kadumine on täiesti uskumatu lugu.
    "See on umbes kümnendik kogu Eesti aastasest väetisevajadusest," näitlikustab kogenud põldur.
    Kemira GrowHow tegevdirektorile Ants Puustale ei ole väetisevargus üllatav uudis.
    "Tunneme neile juhtunu pärast kaasa! Sõltub küll aastast, aga tegemist on kahtlemata Eesti oludes märkimisväärse väetisekogusega," tähendab Puusta.
    Samas ei soovi ta spekuleerida, mil moel võiks pisikeses Eestis märkamatult kõrvaldada ligikaudu 110vagunilise rongikoosseisu väärtuses kaupa.
    Konekesko tegevjuht Tõnu Kelder möönab, et tegemist on uskumatu looga.
    "6500 tonni! Üks inimene ühe autoga sellist kogust ära ei vii. See ei saa olla võimalik. Praegu me ei tea, kes on süüdi, uurimine käib ja ülekuulamised on tehtud," seletab Kelder.
    Kas ettevõtte tegevjuhile tuli väetise kadumine üllatusena?
    Kelder naerab küsimuse peale. "Üllatus on liiga leebe sõna selle jaoks. See on võrreldav viljasalve vargusega," nendib ta.
    Rakke lähedal Ao külas asuv Konekesko laoplats on eile pealelõunal täis üksteise otsa laotud valgeid pooletonniseid väetisepakke. Suur hulk neist, kümneid ja kümneid tonne seisab vana Pälsoni kolhoosi hoonete kõrval. Kuni uurimiseni polnud siin ei valvet ega isegi aeda ümber.
    Kõrval on ühe puidufirma ladu. Selle töömees viib tõstukiga suuri puidupakke lattu.
    "Jah, olen kuulnud, et selle väetisega on siin probleem, kuid ühte ma võin kinnitada: siin pole kunagi keegi midagi varastanud!" ütleb kevadpäikesest pruuni jume saanud mees vene keeles. "Ütlen teile, et see on ülemuste mäng!"
    Hiljem selgub, et too töökas mees on siinkandis rüganud juba 20 aastat ja seda ka ajal, mil Rakke külje asus Pälsoni kolhoos.
    Teda tundvad inimesed teavad rääkida, et mees on tööhull ja paremat turvajat siinkandis temast pole. Mees pidavat olema unetu - läheb õhtul kell üheksa magama, ärkab öösel 2 või 4 ajal üles ning kukub tööd tegema.
    Ta juhatab meile teed Konekesko tegeliku laoni, mis asub paarisaja meetri kaugusel.
    Konekesko laos Ao külas on väetist kuni 20 sorti ja need tulevad nii Venemaalt kui ka Leedust.
    Uksed on hetkel valla, juba mõned päevad seisab siin 24 tundi ööpäevas G4S turvaauto. Lao peremees nõjatub muhedalt naerdes tõstuki najale ja ütleb:
    "Kuna ma olen allkirja andnud, ei saa ma midagi teile rääkida. Nii palju ütlen, et minul siin oli kõik korras - inventuur klappis."
    "Minu südametunnistus on puhas," lisab mees. Oma nime ei taha ta samuti öelda.
    Rakveres asuva Konekesko kaupluse töötajad tunnistavad, et juhtunu on neile šokk, kuid ka neil on keelatud täpsemaid kommentaare jagada, sest see voli on ainult juhatusel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.