Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töötuskindlustus tõusis seadusliku laeni

    Töötukassa nõukogu esimehe, ametiühingujuhi Harri Taliga sõnul kindlustab uues töölepinguseaduses ette nähtud koondamishüvitiste skeemi aga vaid senise maksemäära lae tõstmine praegusest kõrgemale, milleks tuleb muuta seadust.
    "3protsendilisest maksemäärast kõiki kokkuleppeid täita ei saa, mis seadusesse kirjutatud on," nentis ka töötukassa juhatuse esimees Meelis Paavel. Tema sõnul kaalutakse erinevaid variante, sh kas lükata mõne hüvitise rakendumist edasi või tõsta alates 2010. aastast taas maksemäära.
    Sotsiaalminister Hanno Pevkuri sõnul olnuks töötuskindlustusmakse määra lae tõstmine liiga tormakas otsus. Töötukassal on võimalik ellu jääda ka 3protsendilise maksemäära juures, kui ametiühingud ja tööandjad suudavad mõistlikes kärpekohtades kompromisse teha, märkis ta.
    Töötajate vabatahtliku töölt lahkumise korral hüvitise edasilükkamises on ametiühingud ja tööandjad juba kokkuleppele jõudmas, mis annab sel aastal ligi poole miljardi suuruse kokkuhoiu.
    Tööandjate keskliidu juht Tarmo Kriis seletas edasilükkamisettepanekut sellega, et tegemist on uut tüüpi hüvitisega, mille rakendamiseks peaks kindlustusmakseid alles ette koguma. "Tänastest maksetest seda finantseerida pole päris õige ja inimesed peaksid vähemalt neli aastat sissemakseid tegema enne, kui õigus seda hüvitist saada tekib," selgitas ta.
    Otseseid vastuväiteid ei olnud selles küsimuses kellelgi, lisas Kriis. Ülejäänud vajalikud ja juba tunduvalt väiksemad summad tuleks tema sõnul leida töötuskindlustusmaksete tingimuste muutmise kaudu.
    Pevkuri hinnangul on võimalik arutada näiteks seda, et tööandja maksaks ühe kuu koondamise hüvitise asemel pooleteise kuu hüvitise või vähendatakse maksimaalset väljamakstavat töötuskindlustushüvitise lage kolmekordselt kahekordsele.
    Need ja mitmed teisedki ettepanekud olid eile laual, kuid ei ametiühingud ega tööandjad nendes kindlat seisukohta ei võtnud.
    "Küsisin tööandjate ja ametiühingute käest, kus on nende jaoks see vastutulemise piir, aga piltlikult öeldes ei võtnud kumbki pool toru, nad ei tahtnudki täna kokku leppida," nentis Pevkur.
    Kriis tunnistas, et tööandjad oleksid tõesti hea meelega ametiühingutega veel ühe nädala läbirääkimiste laua taga istunud, et töötukassa kulude poolt arutada ning praegune tempo on eelarvega tegeleva valitsuse poolt peale surutud.
    Sotsiaalministri sõnul on ajalised piirid valitsuse jaoks juba ületatud ning otsuse tegemist ei saa enam edasi lükata. "Kui ametiühingud ja tööandjad ei suuda kokku leppida, võib tekkida olukord, kus valitsus läheb parlamenti eelnõuga, millega pole nõus ei tööandjad ega ametiühingud. Ma ei usu, et see oleks hea variant," möönis Pevkur.
    Ta avaldas lootust, et mai alguses üksmeel siiski leitakse. Pevkur ütles, et ootab praegu veel viimaste arvutuste valmimist, mille põhjal oma seisukohad kujundada ning valitsusele esitada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.