Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Segadus kaevandajate järelevalve leeris

    Järelevalve pole taganud kaevandatud maavara koguse ja mäeeraldise jääkvaru määramist markšeideritööga, samuti arvavad kõik järelevalveasutused, et järelevalve kaevandamismahtude üle on kellegi teise ülesanne, leiab riigikontroll.
    Kaevandamismahtude täpne arvestus on vajalik keskkonnakahjude ja maksupettuste ärahoidmiseks.
    Kaevandamisel ja kaeveõõne rajamisel tehtavaid mõõdistustöid ja sellega seotud dokumentide koostamist nimetatakse markšeideritööks.
    Kaevandamisseaduse järgi on markšeideritööde riiklik järelevalve tehnilise järelevalve ameti pädevuses. Samas maapõueseaduse täitmist jälgib keskkonnainspektsioon ning keskkonnatasude seadust kontrollivad ühiselt keskkonnainspektsioon ja keskkonnaamet. Keskkonnatasude seaduse kohaselt tuleb ettevõtete esitatud kaevandusandmete õigsust kontrollida vajadusel ka kontrollmõõtmistega.
    Riigikontrolli arvates puudub aga järelevalveasutuste vahel sisuline koostöö.
    Näiteks 2006. aastal kontrollis majandusministeeriumi haldusalasse jääv tehnilise järelevalve inspektsioon (nüüd TJA) Rõstla karjääri Jõgevamaal ning leidis, et markšeideritöödega seal probleeme ei ole. Hiljem teatas kaevandaja aga riigikontrollile, et kuni 2007. aastani karjääris markšeideritöid ei tehtudki.
    Teisalt, Nogopalu ja Tilsipalu karjääris tegi tehnilise järelevalve inspektsioon markšeideritööde tegematajätmise pärast kaevandajatele esimesed ettekirjutused juba neli aastat tagasi, kuid keskkonnainspektsioonilt mingit järelevalvet kaevandamismahtude selgitamiseks enne eelmise aasta lõppu ei järgnenud.
    "Probleem on väga tõsine, riik on olnud selles osas lohakas. Kaevandajad tunnetavad, et kontroll puudub," sõnas J. Viru Markšeideribüroo OÜ osanik ja juhatuse liige Johannes Viru.
    Viru arvates peaksid markšeideritöö tegijad olema riiklikult litsentseeritud. Praegu piisab aga geodeedi haridusest. "Reeglina maamõõtjad markšeideritöödega hakkama ei saa, siin on vaja teadmisi ka geoloogiast, mäeteadusest," lisas ta. See on ka üks põhjustest, miks on palju ülekaevandamisi avastatud. Teine probleem on selles, et kaevandusloa omanik püüab vahel markšeideriga kokku leppida, millised numbrid kirja pannakse. Viru teadis paari juhust, kus nii tehti.
    TTÜ Mäeinstituudi direktor Ingo Valgma heitis markšeideritööde kontrolli osas kivi tehnilise järelevalve ameti poole, mille mäetöödeohutuse osakonnal ei ole tema sõnul sisulist kompetentsi ning mis kannatab süstemaatilise alarahastamise all. "Kaevandamise teemadel on väga palju lahendamata asju, millest ametis kellegagi rääkida pole," teadis ta.
    Markšeideritööde kontrolli osas pakkus Valgma välja, et riik koolitaks välja paar markšeiderit, kellest täiesti piisaks karjääride kontrollimiseks.
    Endise tehnilise järelevalve inspektsiooni (TJI) ja praeguse tehnilise järelevalve ameti (TJA) pädevuses oli ja on kontrollida mäetööde ohutustehnilist poolt, ka markšeideritööde puhul.
    Ajakirjanduses avaldatud keskkonnainspektsiooni juhi Peeter Volkovi väide, et eelnevatel aastatel oli kontroll kaevandamismahtude üle tehnilise järelevalve inspektsiooni (TJI) ülesanne, on eksitav. Järelevalve kaevandamise mahtude üle oli ka enne TJA moodustamist keskkonnaministeeriumi valitsemisala pädevuses.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.