Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbija kuldaeg: tingi ja nõua eestimaist
"Soovitan ostjal hinda alla kaubelda. Kaupluseomanikul soovitan mänguga kaasa minna. Sellel on psühholoogiline efekt, aga võidavad kõik," osutab ta lahendusele, kus ostja saab 100 krooni eest enam, kui lootis, ja kauplus kasvatab käivet. Kauplemist hasardina võttev Veesaar imestab, et tegelikult on isegi Eesti üsna kindlate hindadega poed ostu nimel valmis hinda langetama.
Eriti lihtne on see turul, kust saab head kodumaist kaupa, kauplemisrõõmu, ja lõpuks on tehingu üle õnnelikud nii ostja kui ka müüja. "Peaksingi hakkama turul käima - seal saab kaubelda," avastab ta rõõmuga.
Tingimine suruks kodumaise kauba hinna alla ja elavdaks siinset majandust. Seni on ta tihti pidanud just hinna tõttu eelistama välismaist toodet kodumaisele. Ühelt poolt -tõesti - kodumaine toidutootja saab niigi tillukest tulu, kuid teisalt tahab tarbija odavat hinda. Kuid kodumaise vähem tarbimine jätabki selle välismaisest kallimaks.
Puhkus kodumaises spaas on tema tõdemusel seni osutunud kallimaks Türgi reisist. "Emotsionaalselt eelistan puhata Eestis, kuid kainelt kaalutledes…," jääb Veesaar siinsete hirmutavate hindade suhtes nõutuks. Vasturohuna eelistab sportlik näitlejanna kodumaal ise matkata ja siis oma tasku järgi kohalikke tootjaid toetada. Siis on ka vaim erk ning mõte rõõmus.
"Vahest peaks lähenema aateliselt, et mõnda aega osta eestimaist, siis saaks ka tootjad hinda langetada ja edukalt eksporti minna," osutab ta sõjaeelsele Eesti edukale või- ja munaekspordile. "Mina eelistan näiteks Montonit, kuna see on minu maitse ja haakub minu figuuriga -soovitan tarbida eestimaist," toob ta esile enda panuse kodumaa majandusse.
Kõige kindlam variant on alati ka isetegemine. Kui ei jõua spordiklubi eest maksta, spordi omal käel. "Kui ei jaksa ise riidetüki eest maksta, no kurat võtaks!, õmblen ise ning olen ka Eestile kasulik," kutsub Veesaar inimesi ise tegema ja ka nii tarbimist toetama.
"Mina oma tarbimisharjumusi pole muutnud. Ostan, mis vaja ja palju kulub," teatab laulja Ivo Linna enese kui tarbija rivispüsimisest kindlameelselt. Pealegi on ju nüüd tarbimiseks eriti soodne aeg!
Ta ise on juba aastaid olnud veendunud eestimaise kauba eelistaja. Just siia peakski tema meelest suunama suurema tarbimise. "Kui lüüa püsti suur kampaania - kõik ostavad eestimaist - läheks sellega kindlasti kaasa suur mass," on legendaarne viimase ärkamisaja esilaulja veendunud.
Mida suurem on müügistruktuur ja mida rohkem on lokatsioone, seda keerulisem on paindlikku hinnakauplemise süsteemi rakendamine. Kindlasti on kaupmehed praeguses majanduskeskkonnas teatud laoseisuga toodete müügil valmis hinna üle rohkem kauplemiseks, aga Enteris rakendatakse seda pigem ennetavalt omapoolsete sooduskampaaniate ja sihitud pakkumistega. Kui soovid arvutit, siis kindlasti on paar sooduspakkumist selles vallas juba olemas.
On märgata, et oluliselt on suurenenud kauba ostmine allahindluste ajal. Klientide käitumine on psühholoogiliselt muutunud. Kui toode on müügil kampaaniahinnaga, on läbimüük paari aasta taguse ajaga võrreldes suur ka selliste toodete puhul, mida varem allahindlusega ei ostetud.
Eelistatakse allahindluskleepsuga tooteid, mitte ei olda truud konkreetsetele kaubamärkidele, mis näitab seda, et üldine usaldus turul olevate toodete vastu on kõrge. Ka tundmatuid kaubamärke valitakse, kuna kvaliteetseks peetakse kõiki turul olevaid kaupu.
Tingimisvõimalust meil poes pole, müüjatele pole selleks volitusi antud, seda hakataks kurjasti ära kasutama. Aga kui inimene tahab osta näiteks 10-15tuhandelist jalgratast, peab ta soodustuse küsimiseks saatma poodi e-kirja ja kindlasti ta allahindluse ka saab. Kui tahetakse tuhandekrooniseid jooksujalatseid odavamalt, tuleb oodata vastavat sooduskampaaniat.