Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet häbistas Eestit

    Tänane Äripäev toob lugejateni Põhja regionaalse maanteeameti korraldatud ühe riigihanke köögipoole ehk selle, kuidas see riigiamet üritas vägisi mängida hanget tee-ehitajale Aspi, tõrjudes parima pakkumise teinud Soome riigiosalusega teehiiu Destia tütarfirma isegi pärast seda, kui kohus oli andnud õiguse just Destia Eestile. Ning lõpuks tühistas hanke, kui toimetus loo tausta põhjalikumalt uurima asus.
    Äripäeva meelest kisub juhtum inetuks ning annab väljapoole Eestit signaali, et sellesse väikeriiki ei tasu tulla ei tööd tegema ega oma raha investeerima, sest Eestis harrastatakse kõlvatut konkurentsi ning õigust ei saa kohtugi abil.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts väisas möödunud nädala lõpus Soomet ning kutsus sealseid investoreid lahkelt Eestisse, avatud majanduse ja soodsa ettevõtluskeskkonnaga riiki oma raha kasvatama. Destia-Aspi juhtumi taolised näited tõsielust teevad tühjaks nii Juhan Partsi kui ka kõigi teiste Eesti esindajate ponnistused siia uusi investeeringuid meelitada, kuna elu näitab, et eestlased oskavad rääkida küll mesijuttu, kuid tegelikkuses aetakse asju nagu nurgaadvokaadi juures.
    Muidugi kulub kriisi ajal iga töö koduselegi ettevõtjale ära, ent üks riigiasutus peaks ometi mõistma, et üritades "omadele" leivapikendust kätte mängida - meie tänasest leheloost paistab maanteeameti soov teha koostööd nimelt Aspiga, kellega seni töö on laabunud - toob kaasa palju suurema kahju kui see, et kohalikud jäävad pikaajalisest ja mitmekümne miljoni kroonisest tööotsast ilma. Niiviisi on ka maailmas Eesti turundamiseks kulutatud miljonid asjatult tuulde loobitud raha, riigi mainele tekitatud kahju hinnast aga üldse rääkimata.
    Soome teedeehitajal ei vea kuidagi - Destiagi on segatud kartellijuhtumisse. Ent see ei saa olla siinse tsirkuse põhjus. Riigihanketingimused on need, milles näidatakse ära, millistele tingimustele peab vastama firma, kellele usaldatakse konkreetne töö.
    Destia pakkumuse saanuks tagasi lükata, põhjendades viisakalt, miks seda tehakse. Seegi oleks tõenäoliselt kaasa toonud kohtuloo, aga poleks vähemalt andnud põhjust firma rahvusvahelise suuna juhile Markus Korhonenile väita, et Eestis pole ausalt tegutseda võimalik. See kajas vastu ka põhjanaabrite majandusajakirjanduses.
    Vara on siinseil teede-ehitajail rõõmustada selle üle, et suur konkurent kohvreid pakib. Destia tahab viia tegevuse Eestist minema, aga enne seda lubab Destia Eesti juht Meelis Laido lõpuni minna - vaidlustada ka hanke tühistamise käskkiri.
    Selliselt riigihankeid korraldavaid ametnikke ei tohi kroonu leival pidada, vaid otsida konkursi kaudu uued ja pädevamad, kes peavad lugu ka Eesti riigist.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.