Ajaleht: Facebook vassib rängalt kasutajastatistikaga

13. mai 2009, 21:07

Helsingin Sanomat (HS) tõi eile välja
Facebooki (FB) kasutajanumbreid, kus need mõnel puhul tugevalt ületavad antud
piirkonna elanike arvu, loo ajendiks võib olla nii eksitus kui variant hammaste
näitamisest konkurendile ahtal reklaamiturul.

HS väitel saab reklaami tellija oma makstava raha eest niimoodi suhtlusportaalilt FB ettekujutuse märksa suuremast tabatavast sihtgrupist, kui see üldse olla saab. Eelmisel teisipäeval näitas portaal 562020 kasutajat Helsingis, kus on kokku 578000 elanikku ehk kasutajad on 97% pealinlastest sülelastest vanadekodu elanikeni. FB teatab kõigist Soome elanikest samal ajal kasutajaiks viiendiku, mille taustal pealinna andmed eriti silma torkavad.

Norra riikliku statistika järgi on riigis 423000 elanikku vanuses 18-24 aastat. FB lubab samal ajal näidata reklaami 690640-le Norra selle vanusegrupi kasutajale. Ehk kõik Norra noored on FB registreerunud kasutajad, pooled neist veel kahekordsed. FB teatel põhinevad andmed kasutaja enda poolt antud andmetel ning IP-aadressil.

Võimalik, et Soome maaelanikud esitlevad end kui pealinlasi ja välismaalased esinevad norralastena, samuti tehakse rohkelt kontosid oma koertele, kassidele ja väljamõeldud tegelastele. Kuid kas sellised hälbed viivad Soome või Norra mõõtkavas erinevustele kümnetes ja sadades tuhandetes ja kui viivad, siis kas libakontod on need, mida reklaamiandjale vaja?

Soome suurim ajaleht HS kuulub Sanoma kontserni, kes müüb ise aktiivselt reklaami samal majanduslanguses raskelt kukkunud turul.

Tehnikakõrgkooli andmeliiklusprogrammide uurija Timo Kiravuo sõnul võib probleemi põhjus olla ka tehniline, IP-aadressi abil kasutaja positsioneerimine ei pruugi alati olla täpne. "See sõltub kasutatavatest vahenditest, neid on häid ja kehvi. Raske on öelda probleemi põhjust, kui ei tea, kuidas FB andmeid kogub," resümeeris uurija.

HS läkitas FB avalikkussuhete osakonnale sel teemal mitu intervjuusoovi. Lõpuks saabus tule-eile-meile-stiilis vastus: "FB reklaamialane programm hindab turundajate tarvis kasutajate arvu. See info on tõestatult osutunud äärmiselt kasulikuks edukate reklaamikampaaniate ülesehitamisel FBs."

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. July 2009, 12:58
Otsi:

Ava täpsem otsing