Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autotööstuse otsustav nädal
Maikuu viimane nädal kujuneb autotööstuse ajaloo üheks otsustavamaks - lõplik otsus edaspidise saatuse kohta tehakse ilmselt Opeli ja General Motorsi kohta.
General Motors ja Berliin jooksevad ajaga võidu, sest veel enne selle nädala lõppu peab pankroti serval olev USA suurim autotootja viima lõpule restruktureerimise ning 1. juunil saab selgeks, kas ka see ettevõte läheb pankrotikaitse alla.
Päris mitmest punktist koosnevast nimekirjast on tähtsaim General Motorsi Saksamaa üksuse ehk Opeli müümine. Ostusoovijad on mitu ja ehkki formaalselt on lõplik sõnaõigus General Motorsil, on sisuline otsustaja ilmselt siiski Saksamaa valitsus, sest riik pakub tõenäoliselt ostjale miljarditesse eurodesse ulatuvat laenugarantiid.
Kantsler Angela Merkeli pressiesindaja Ulrich Wilhelm rääkis eile toimunud pressikonverentsil, et otsus tehakse arvatavasti selle nädala keskel. Ehkki teadaolevalt on pakkujaid kolm, on Wilhelmi sõnul tõsisematest pakkujatest järele jäänud vaid kaks - Itaalia autotootja Fiat ning Kanada autoosade tootja Magna.
Nädalavahetusel olevat Merkelil olnud Opeli-teemaline telefonivestlus ka Venemaa peaminister Vladimir Putiniga.
Saksamaa on huvitatud, et kõik Opeli neli Saksmaal asuvat tehast jääksid tööle.
Veel sel nädalal tuleb General Motorsil maha müüa Rootsi autotootja Saab, linnamaasturite bränd Hummer, autotootja Saturn ning saavutada kokkulepe võlakirjaomanikega. Tuletaks meelde, et juba pankrotikaitse alla läinud Chryslerile sai saatuslikuks just see, et ei jõutud kokkuleppele paarikümne võlakirjaomanikest riskifondi ja investeerimispangaga.
Saksa sportautode tootja Porsche aktsia hind kukkus eile päevasiseselt 7 protsenti, sest investorid on mures ettevõtte laenukoormuse pärast.
Porsche peab pankadega läbirääkimisi 1,75 miljardi euro suuruse laenu saamiseks lisaks juba olemasolevale 750 miljoni euro suurusele krediidiliinile.
Lühiajalist laenu sai Porsche Volkswagenilt, mille suuromanik sportautode tootja on. Mai alguses teatasid mõlema ettevõtte omanikud ühinemisest, kuid selle on pannud löögi alla sportautode tootja kehv bilanss.